donderdag 28 november 2013

Het wordt alleen maar Bee-ter!

Welkom!
~~~~~
Welcome!




Op de  Zondagssteek Bee van vandaag moesten er stoelen en een extra tafeltje bijgeschoven worden, want voor negen volwassenen, een peuter en een pre-kleuter waren acht stoelen rond de drie meter lange tafel echt ontoereikend.
Het gaat dus steeds Bee-ter met de toeloop.
Fantastisch. 
Vandaag is het op de dag af negen maanden geleden, dat ik van start ging met mijn wekelijkse Zondagssteek Bee en van een dergelijke Be(e)langstelling had ik toen niet het flauwste vermoeden.

*



Of ik het voorzien had, was de gehaakte regenboog golfjesdeken ook in de Bee-tas gestopt, dus die kon voor  het grut, Poppedijn en Heerlijk Ventje, met hun moeder Martine meegekomen, mooi als speelkleed dienen.



Niet dat ze er zo grootscheeps gebruik van hebben gemaakt, 


maar het lag er in elk geval fleurig en uitnodigend bij, daar aan de Doorvaart, waar zo te zien naast de Stoomboot met Sinterklaas en de Pakjesboot met de Pieten, ook het Schip met Geld was binnengelopen.
( Er werden goede zaken gedaan :>) )


 *




Gea bracht een pepernotentaart mee, verrukkelijk, en met zoveel afnemers was hij ook meteen op.


Poppedijn had het helemaal gevonden, smullend van de taart, kwekkend met 'meflouw' Herma...


En Heerlijk Ventje lustte er ook wel pepernotenpap van.


Pietsje trakteerde op gevuld speculaas, nog zoiets heerlijks.
Die twee lekkernijen vormden een Bee-tere lunch, dan mijn twee expres vergeten bruine boterhammen met pindakaas zouden zijn geweest!

*



En uiteraard viel er ook nog weer het nodige te bewonderen, zoals:



Naenkes top van de Jelly Roll workshop op 7 november in Leeuwarden.






Wat zeg je van deze pracht, die Renske thuis van haar naaimachine liet rollen?






En is het niet mooi wat Gea bereikte met haar restverwerking?






Herma haakte zich nog even twintig slagen in de rondte voor een kussenhoes, nu zij haar Storm at Sea af heeft.
Op haar blog laat zij zien hoe de Storm tot bedaren is gekomen in een top resultaat.






Pietsje werkte aan haar hartjes quilt, die zij op de beginnerscursus bij Quiltkoffer - Jellie aan het maken is.

***



En ik?
Ik had het smoordruk, maar lekker smoordruk, en stikgezellig.
Ik heb welgeteld negentien stokjes aan mijn bloem kunnen haken :>)

Er moest voor een paar quilts bekeken en berekend worden wat voor en hoeveel stof er nodig was voor achterkanten, borders en biezen en daar had ik mijn donderdagse Zondagssteek rekenhoofd hard bij nodig.
Is allemaal dik voor mekaar gekomen en ik heb weer erg genoten.

Om twee uur was het atelier opgeruimd, de kachel door mij uit en de vaat door Herma gedaan  en konden we in alle opzichten voldaan op huis aan gaan.

Het was een top Bee.

Be(e)dankt lieve Be(e)zoekers!

Volgende week, op 5 december, gaat Zondagssteek Bee vanzelfsprekend gewoon door en zal een Bee-tje Boel lekker en gezellig in Sinterklaassfeer zijn.

***





Vandaag heeft ook de vierde deelneemster voor mijn Jelly Roll Workshop op 16 januari zich aangemeld.

En toen waren er nog zes... plaatsen beschikbaar.

***



Bedankt voor je bezoek, een fijne avond gewenst en graag tot ziens!


Jeanneke

*


13 opmerkingen:

  1. Zie dat ik nog minder in huis moet gaan doen, want de Jelly Roll quilt zet ik ook op mijn lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig kereltje en Lori Marije gezellig bij oma's bee.
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het weer een gezellige Bee geweest. Gezellig dat je kleinkinderen er ook waren.
    Quiltgroetjes Leontien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat geweldig dat het zo lekker loopt. geeft toch een heerlijk gevoel, Het ziet er ook erg gezellig uit op de foto's.
    Fijne vrijdag Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het was weer Bee-regezellig en ik heb er weer een vriendin bij: een heel lief meisje van 3.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die van Renske is mijn favoriet, wat mooi!!!!! En het ziet er uit als een gezellige boel daar op jullie bee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die goede zaken smaken ook prima! Heb er al stiekem èèn geproefd ;-)
    Groetjes Jellie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat gezellig. Ik zou graag aanschaffen, maar ja een beetje te ver he.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met 9 maanden Bee aan de Doorvaart! Wat ziet er weer gezellig uit, wat een mooie werkstukken, heerlijke happen en lieve kindertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is het gezellig bij jullie !
    En wat een mooie werkstukken komen ook hier voorbij !
    Fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk zo'n Bee, wat een ontzettende leuke/mooie dingen laat je ons weer zien.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om alles te zien Jeanneke, het was echt een hele gezellige workshop met jullie allemaal!!
    Veel groetjes Babette.

    BeantwoordenVerwijderen