zondag 10 november 2013

ge-LIK-te Creativiteit

Welkom!
~~~~~
Welcome!



Het was leuk, gisteren in de lik in Ljouwert!
Jellie Q. en Mevr. Z. hadden een tweepersoons cel op de eerste ring, met een zitje buiten de openstaande deur waar gelucht en ge-Bajes Bee-d kon worden

Een kleine ge-lik-te impressie:





Jellie Q. geniet van haar luchtpauze.

Er was flink wat belangstelling van 'buiten', met voor ons, cel(O)(ma)maatjes, zelfs familiebezoek!
 Een van Jellies dochters kwam met een vriendin en voor mij waren schoondochter met Poppedijn en Heerlijk Ventje speciaal naar de Blokhuispoort gekomen.

***





Vanmorgen bijtijds begonnen met het doorpitten van mijn Illusie



*



Daarvoor had ik een klos King Tut verlopend garen gekocht.
Prachtig.
King Tut verwijst naar Koning Toetanchamon, de Egyptische koning (Farao), 
wiens naam door de merceriserende commercie aan dit mooie Egyptische katoenen garen is verbonden.

Ik hoop, dat Tut zich niet om die commerciƫle belangen in zijn sarcofaag omdraait...

Het is een lust om met dit mooie garen mijn Illusie nog meer diepte te geven dan hij al had, 
waarin zelfs Tut de klos van het Hans Klok effect dreigde te worden.
Kijk maar:





*

Jongste zoon doet een studie Multimedia Design 3D en al zeg ik het zelf, 
hij hoeft zich voor moeders (foto's) niet te schamen.

Doet 'ie ook zeker niet, verzekerde hij mij net.

*



Vanavond wordt er in Huize Zondagssteek een beetje extra zondags gegeten, 
want Zoon met de Gouden Handjes, de papa van P. en H.V., 
die een maand geleden zijn baan verloor, 
heeft

gezucht...

 gezocht...

gesolliciteerd...
en 
 gevonden...

 En kan morgen beginnen in een nieuwe baan!



Dat wordt hier gevierd met:

Draadjesvlees
in een ouderwets 'zjuutje van moeder'
*
Spruitjes
*
Gekookte, iets kruimige piepers
*
Zelfgekookte Bitterkoekjespudding
met
royaal
Slagroom

*




Ik ga lekker verder Tut-ten aan mijn Illusie.

Een fijne zondag gewenst en graag tot ziens!



Jeanneke

*

12 opmerkingen:

  1. Een bijzondere uitstalling zo in de bajes. Geniet van de avond. Eten klinkt goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeanneke,wat wordt hij mooi.Je hangt hem toch met trots in je gezellige kamer,hoop ik.Het is een lust voor het oog.Ik vond het gisteren reuze gezellig en jullie cel was de leukste.De andere vond ik zeer rommelig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er erg knus uit zo in de bajes.
    Je quilt is een feestje om te zien.
    Wat heerlijk dat je zoon weer aan het werk is.
    Smullen maar vanavond.
    Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb altijd al gezegd: "het is veel te gezellig in de bajes" en dat blijkt nu wel weer.
    Ben ook de illusie aan het doorpitten. Jouwes is prachtig!
    groetjes Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen luxe in de bajes? Nou vervelen hoefden jullie je gelukkig niet.
    Je illusie is super mooi. En ohhh hoeveel km moet ik nog om net zulke mooie steekjes te maken als bij jou. Aan de bovenzijde worden ze steeds mooier maar aan de achterkant. Ohhhh.... ga gauw nog wat meters maken.
    Fijn dat je zoon weer een baan heeft gevonden. Je moet er niet aan denken op dit moment zonder werk te zitten.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zien je steekjes er mooi uit!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk, weer WERK!!!! o, o wat een verdriet als je even zonder baan zit. Gelukkig hij kan weer aan de slag!
    eet smakelijk enne in die gevangenis wil ik ook wel zitten, geen verplichtingen, niks moeten, alleen maar handwerken.
    TOF

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je quilt wordt prachtig, je kan heel netjes quilten. Fijn het verhaal van de nieuwe baan en wat een heerlijk maal zette je op tafel. Veel gezelligheid gewenst met elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Much good news on many fronts! Wonderful that dear Son has new job. Your cell is absolutely lovely, a great idea. Your stitching with Tut is very precise. Have a wonderful day!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo wil ik ook wel in de bajes zitten. Kan me voorstellen dat jullie het gezellig hadden. Het ziet er allemaal goed uit.
    Fijn dat je zoon weer een baan heeft . Ze zijn volwassen, maar je blijft je altijd zorgen maken, ook al zijn ze de deur uit.
    Quiltgroetjes Leontien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn dat je zoon weer een baan heeft. Mooie kleur garen. Past perfect bij je quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo dat is goed nieuws en een leuk verslag, en je quilt wordt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen