vrijdag 22 november 2013

De B van...

Welkom!




De B is van Binnen en Buien en Buiten
ik nam net deze foto van achter de ruiten



Ja, met de Goedheiligman weer in het land kan Mevrouw Zondagssteek het rijmen niet laten.
Dat vind ik een van de leukste dingen van de Sinterklaastijd: het rijmen en dichten.
Hele verhalen, tig coupletten bij een netje chocoladecenten bijvoorbeeld, heerlijk!
Zo werk ik letterlijk toe naar een Heerlijk Avondje :>) 

***



De B speelt in ons quiltjargon een prominente rol;
 in het woordenboek voor quilters
staat het van die letter Bol.


Zo kennen wij de Backing, de Basting en de Batting,
waar ik nu al een poos mee werk in een lat-relatie - setting.

Vandaag wil ik verhalen van mijn wekelijkse Bee, 
 die gisteren  goed Bezocht werd tussen tien en kwart voor drie.

Zes mensen aan de tafel, waarop naast (thuis)Banket
de Barcelona -Gaudí quilt op de latten werd gezet.




***





En wat dan nog te denken van Borders, Blokken,  Biezen 
waar ik mij elke dag opnieuw 
geheel in kan verliezen.



*



Bovenstaand proef voorbeeldquiltje voor de workshop die ik in januari ga geven
heb ik op de machine doorgestikt,  de tunnel en de Bies eraan gezet, dus vanmiddag kan ik hem verder afwerken.
Als hij klaar is, krijgt hij een wasmachineBedekkende functie in de Bijkeuken.

***





De Barcelona - Gaudí quilt ga ik met de hand quilten, om straks voor de workshop als officieel voorbeeld te gebruiken.
Hij hoeft niet klaar te zijn, maar een lekker eindje op weg zou ik wel fijn vinden.

***



Ik ga een Boterham eten, Bakkie erbij... :>)
Bedankt voor je Bezoek en graag tot ziens!


Jeanneke

*

8 opmerkingen:

  1. Van dichten moet ik niets weten,
    daar heb ik n.l. geen kaas van gegeten.
    Maar war heb je weer veel gedaan, je quilt gelat en dan nog (even) doorpitten. Soms ben ik jaloers op je zoveel als er uit je handen komt. Fijn weekend.
    Quiltgroetjes Leontien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dan kom ik nog even terug op de zin Rijmen en dichten, want zodra deze zin bij ons gebruikt werd zei mijn schoonvader steevast: rijmen en dichten zonder je hemd op te lichten:)
    Leuk blogje Jeanneke en gelukkig, jij bent ook heel actief. En wat wordt het allemaal mooi. Ik ben wel heel benieuwd hoe groot de wasmachine- bedekkende doek wordt. Alleen de bovenkant? Of is het masjien straks niet meer te zien (rijmt ook hi hi)
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed voorbereid ga jij de workshop tegemoet
    en zo hoort het, wat doe je dat goed.
    lieve groetjes Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Had ik maar een klein beetje van jouw dicht talent. Zwoegen is het elk jaar weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een speciaal blogje. mooi geschreven hoor. Petje af. En dan alle andere dingen waar je mee bezig bent. Geweldig mooi.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Splendid Article, there are being reading this web site recent days and nights but now document used your time to thank you for a records youre the one discussing around.

    Cardsharing Server

    BeantwoordenVerwijderen