donderdag 13 oktober 2022

De vier V's

Vandaag een recept uit het nieuwste magazine 
van de zwart met gele olifant supermarkt 
gemaakt. 


*
* * *
*

***

Mijn motto is sinds jaar en dag,
ook als het op eten kopen en koken aankomt:

~ De tering naar de nering zetten ~

en

~ Eerst het nodige ~ 
~ Dan het nuttige ~ 
~ Dan het aangename ~

en

~ Overdaad schaadt ~ 

en

~ Zuinigheid met vlijt... ~ 

***


NĂș zeker,
 in deze tijden van krapte en onzekerheid 
op alle fronten.

Daarbij wil ik ook graag dat er aan mijn vier V's wordt voldaan:

Vers zelf klaargemaakt
Voedzaam
Voldoende 
en
Voordelig.
*
( Soms Vegetarisch.)


***

Vandaag is dat weer helemaal gelukt;
het was 
Verrukkelijk
...de vijfde V...

Voor herhaling Vatbaar.

***










***



En een vers Elstarretje toe.


***


Nu een bakkie T
en 
op tijd weer onder mijn donsje.

Een prettige avond gewenst
en
graag tot ziens!


Jeanneke

*


3 opmerkingen:

  1. Mmmm dat ziet er goed uit, jammer dat ik het niet kan ruiken.
    groet Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk! Eens uitproberen. Wat fijn dat je weer wat vaker blogt! Hartelijke groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er heerlijk uit. Leuke woordspeling en wijze lessen.

    BeantwoordenVerwijderen