vrijdag 14 oktober 2022

AOW - met pensioen, wat dat doet met een mens.....

....met mij....

De persoonlijke vrijheid, 
de weelde
van nóóit meer verantwoording af hoeven leggen
 bij de (gemeentelijke) overheid,
voor je doen (dàt vooral) 
en 
laten.

Ik vind het heel bijzonder,
dat ik dat
sinds 14 juni 2021 mag beleven.

Het sterkt mij, geeft vertrouwen,
in mijzelf,
waar be/veroordeling
 en betutteling, 
wantrouwen
en controle
door derden
de hoofdrol speelden,
of anders gezegd:
de boven-
 en
ondertoon voerden.

En dat beeldde ik mij niet in.
Het werd mij ingeprent.

Vijfendertig jaren lang.
Dus ik spreek uit ervaring 
en 
ik heb ze geestelijk allemaal 
aardig op een rijtje.
Ook altijd gehad.

***

Níets 
móét meer
en er 
màg 
steeds meer,
al
kan ik niet alles, 
of zoveel 
meer.

***

ik ben ik

ik voel me ik

ik mag er zijn als ik
(onvoorwaardelijk)

En ook zo gezien,
 en bejegend worden
(onvoorwaardelijk....)
als ik...

Jeanneke

*

Dat doen AOW en pensioen
met mij
en 
voor mij.

Het doet en gaat mij goed.

*

Een fijne avond
en 
een goed weekend gewenst.

Graag tot ziens.

***


4 opmerkingen:

  1. Lieve Jeanneke, wat een bevrijding. En ik hoef niet te zeggen geniet ervan, dat doe je al, met volle teugen. Ondertussen geniet ik van je schrijfstijl. Liefs, Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De schrijfstijl blijf ik lastig vinden beetje warrig ,en gelukkig heb ik alleen maar positieve ervaringen met de instanties ,altijd meedenken en hulp bieden !
    Misschien toch te maken met een regio waar je woont en opleidingsniveau van de instanties ! Gr Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Janneke, wat is dit herkenbaar! Het voelt ook voor mij als een ongekende vrijheid. Doen en laten wat ik zelf wil, wanneer ik het wil en hoe ik het wil. Tijd nemen voor kinderen, familie, vrienden en mensen die ik ontmoet en dan ook nog tijd overhouden voor de dingen die ik graag doe. Ik voel me gelukkig en stinkend rijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat het zo positief bij je aanvoelt. Hoop dat je er nog lang van genieten kan.
    Ik voelde me eerst niet blij, maar ik kwam vanuit een andere positie en dat maakt een groot verschil.

    BeantwoordenVerwijderen