maandag 2 november 2015

Our Beautiful World ~ Travel

Travel
~~~~~
Reizen

is het
Woord van de Week bij:
~~~~~
is Word of the Week at:


***

Op reis gaan doe ik toch zo graag.

Ik heb al heel wat ritjes, vluchten en vluchtjes  gemaakt in de afgelopen jaren, 
waarvan mijn reis naar Australië, in 2009, wel de absolute topper voor mij is en blijft.

Nadat ik in 2010 voor darmkanker was behandeld, was reizen met bus en trein 
voor langer dan twee uur voor mij de laatste jaren bijna niet te doen.

Tot voor kort!

 Lijfje Zondagssteek  is weer aardig op krachten
en zodoende ben ik nu, wat reizen betreft, ook weer fijn op toeren.

***

Laat ik nu, uitgerekend met dit Woord van de Week,
voor afgelopen weekend een reisje gepland hebben.
Naar Nunspeet, om zaterdag op Schattebout en Hartendief te passen.
Konden hun papa en mama de blommen op hun gemak buiten gaan zetten
op een verjaardagsfeest.

Ik reisde met mijn OV Chipkaart met de bus:



 Voor de trein had ik bij
het (Kr)uitvat een voordelig kaartje gekocht:



Het was weer een ouderwets gevalletje
"Uit, goed voor u".

Ik heb ervan genoten.

Van alles.

Het grut:




 Schattebout


 Hartendief

***

De natuur, sprookjesachtig mooi...


...gewoon in eigen land... 


***


En ook van de reis die, heen en weer, 
tot op de minuut vlekkeloos verliep.

Reizen blijft voor mij iets heerlijks.

Maar een van de heerlijkste dingen aan reizen vind ik altijd weer
het veilig en wel, 
met een schat aan ervaringen en indrukken...
thuiskomen.

~~~~~

I treasure my travels; 
whenever - wherever...
as long as I can return
~ healthy and happily ~ 
home.

***


Bedankt voor je bezoek
en
graag tot ziens!

~~~~~

Thanks for stopping by.
Cheers!


Jeanneke

*





13 opmerkingen:

  1. Zo is de herfst op zijn mooist.
    Al die kleur schakeringen.
    Maar het leukst blijven toch de kleintjes die alles opnieuw ontdekken.
    Heerlijk om te lezen dat het reizen je zo goed bevalt.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatjes!! Heerlijke dag moet dat geweest zijn. We hebben zulk prachtig herfstweer en de natuur is zo mooi met al die herfstbladeren. Maar jee, wat een akelige ziekte toch. Blij te horen dat het beter met je gaat! xx (Oh ja, en bedankt voor het meedoen met OBW natuurlijk!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je naar je kleinkinderen kon reizen en er zo van alles genoten hebt. Prachtige foto's. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk om de kinderen te kunnen laten banjeren in het zand en tussen de bladeren.
    Het ultieme geluk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk met je lieverds de Herfst beleven....
    Blij op reis gaan, blij thuiskomen..... is geweldig!
    Liefs van huis tot huis, Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. cool postcards and love the autumn photos!
    visiting from our beautiful world.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nunspeet is mooi. Ik ben er dit jaar een midweek geweest.
    Fijn dat je op je kleinkinderen kan en mag passen!
    Ideaal die kaartjes van het Kruidvat. Ik heb er dit jaar ook een gekocht om naar mijn toen zwangere vriendin in Wageningen te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben even weg geweest uit Blogland. Fijn dat je je weer goed voelt, je hebt toch wat vervelende jaren achter de rug. Nederland is zo mooi als de zon schijnt, al die kleuren, en met jonge kinderen geniet je nog meer! Groetjes, Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Such a sweet and wonderful post, thanks for sharing with us at Our Beautiful World!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. What a very special trip indeed! So glad that you are able now to travel to visit those little ones - so darling!!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. What fabulous photos!! I want to walk there too! Thanks so much for sharing at OBW!! Have a lovely weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beautiful photos!! I hope you get to travel to Australia again! It is a wonderful place! So glad you are well again too. Thanks for sharing at Our Beautiful World

    BeantwoordenVerwijderen
  13. What a fun journey. And such beautiful memories.

    BeantwoordenVerwijderen