zondag 15 november 2015

Our Beautiful World ~ Stone

Stone
~~~~~
Steen

is het woord van de week bij:
~~~~~
is the word of the week at:

Our Beautiful World



***


Afgelopen zomer, op vakantie in Beieren, Duitsland, bezocht ik 
 het
Granietmuseum in 
Hauzenberg



***


Ook tijdens die zomers hete vakantie gingen / klommen we naar

In de ochtendkou en nevel een heel bijzondere onderneming










Boven, binnen, in het bergrestaurant...

...stond deze prachtige stenen 'Kachelofen'


***


En wat / waar zou Nederland zijn zonder stenen dijken?

Standbeeld van een
steenzetter 
op


***



Gedenkstenen zijn er ook.

Dit zijn mijn dierbaarste:

Zes juweeltjes van steentjes,
één voor ieder kind dat mij moeder maakte...



en deze:


De grafsteen van mijn ouders.

***


Van de steen die ik in mijn maag heb,
veroorzaakt door alle ellende, moeite en verdriet in onze 'mooie' wereld,
kan ik geen beeld geven...
~~~~~
It's impossible to offer a picture of the stone I have in my stomach,
caused by the horror and sorrow that is in 
our 'beautiful' world...



Jeanneke

*

11 opmerkingen:

  1. Every day that we wake up is a blessing and an opportunity to what good we can in the world. We cannot let the darkness paralyze us, even when it is so heavy. Sending you light and love from Vermont.xo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. .
    Wat kun jij dat altijd mooi verwoorden
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh my, I can quite understand! Heartfelt... these are the pictures we 'feel'.

    Your stone photos are just so interesting... you have such a multi-layered approach to the theme from stone buildings, to beloved gravestone to your beautiful ring.... thanks for sharing with Our Beautiful world.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. So articulate you are, with camera and words. Blessings from abroad.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. You have encompassed so well the feelings we have about the horrors and human tragedies that ocurred last Friday - a very black day for humanity.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie herinneringen en trieste realiteit naast elkaar in een blogje en dat allemaal door een challange, heel bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een mooie en betekenisvolle post Jeanneke. Wat een prachtig gebergte is Dreisessel. Ik had er nog niet eerder van gehoord, maar hij staat nu op mijn lijst van graagnaartoe :) De ring met de mooie steentjes is een mooie herinnering aan je moeder en een dierbare schat. Dank je wel dat je je mooie post met ons hebt gedeeld op OBW! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh my what lovely photos for our prompt! Each one spoke to me ... Your ring is such a beautiful thing to recognise your children and that headstone for your parents is so meaningful in more ways to me than you can know... Thank you for sharing these at OBW ... Sending love and hugs your way

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I share your sadness and I thank you for sharing such wonderful inspiring photos. You have captured so much to the meaning of stone.

    BeantwoordenVerwijderen