donderdag 5 november 2015

Er zijn veel soorten lapjes...

...voor de ruil

voor de knuffel

voor de poets

voor de bak

...en voor wat al niet meer.

In dit rijtje staat er één, waarover ik het vandaag uitgebreider wil hebben:

Het Lapje voor de Ruil:

Het was weer tijd voor Ria's Lapjes Ruil.
Blijft leuk om te doen.
Het is iedere keer weer een verrassing 
van wie je wat voor lapjes zult ontvangen.

Deze keer verwende Vivian mij met dit kleurig stapeltje 
en deed daar ook nog de beeldige zelfgemaakte kaart bij:


***



Een andere ruil met lapjes is de onovertroffen Siggy Ruil.
Ik doe nu vier jaar mee, ga tegenwoordig niet meer zelf op ruiljacht, 
maar laat me graag verleiden tot een ruiltje.

Weet je, wat nu zo leuk is?
Of wat ik nu zo leuk vind?
Zonder pressie, of nadrukkelijke ruilpropaganda van mijn kant,
 heeft ook mijn schoondochter zich inmiddels voor de
Siggy Ruil aangemeld.

Haar 1e Siggy is mijn 432e.

Wéér uniek, wéér zo mooi,
ik ben er voor de 432e keer heel blij mee.


***


Omdat ik het niet kan laten:
Naast alle mogelijke andere lapjes heb ik nog een paar heel bijzondere,
dierbare lapjes...

 Hartlapjes.

Ik heb er vier:

Poppedijn, sinds 2010



*

  Schattebout, sinds 2011
en haar broertje
Hartendief, sinds 2013


*

Heerlijk Ventje, sinds 2012,
die gisteren een nachtje kwam logeren en het machtig vond, 
om, veilig liggend op oma's keukenvloer met een zaklampje
 de ( vier treden! ) diepe, donkere kelder en wat daar staat
te inspecteren...



*

Een paar uur later ontdekte hij, hoe leuk het is 
om te kledderen met kleuren en kwasten.
Twee kunstwerken, gesigneerd en wel, nam hij mee naar huis.


***



Bedtijd!

Bedankt voor je bezoek
en
graag tot ziens!


Jeanneke

*

5 opmerkingen:

  1. Dar was vast weer heerlijk genieten met zijn tweetjes.
    Je hebt er weer leuke lapjes bij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een verrijking zijn kleinkinderen, wij weten nu sinds februari hoe het is en genieten daar intens van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is weer een heerlijk dagje geweest.
    Volop genieten.
    Ik hoop dat het slapen van heerlijk ventje goed is gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke foto's en blogje. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk genieten van de kleintjes. Dat is echt een heel groot geluk.
    Mooie lapjes weer. Wat leuk dat Martine meedoet. Wij ruilen ook al, zo leuk.
    Fijn weekend verder.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen