zondag 21 juli 2013

Verwend - Spoiled


Welkom!
~~~~~
Welcome!



Omdat Jellie vond dat ik haar zo gezellig en goed had geholpen in haar 
Quiltkoffer , bezorgde ze mij bijkans een rolling door mij deze prachtige 'Aspen Frost' Jelly Roll van Moda als dank cadeau te doen.

~~~~~

Jellie surprised me this week with this super pretty  'Aspen Frost' Jelly Roll 
by Moda.
To thank me for the help in her workshop and on the Weavers Market in Hoorn, last Wednesday.
Oh dear... won't that make a fabulous Christmas Quilt?




Net van de week binnengekomen, samen met de Charm Packs; 
ik had er tijdens het uitpakken en prijzen al bij zitten kwijlen.

~~~~~

Arrived just a few days ago and I had already been drooling over it.





Het Charm Pack kreeg ik als dank van Anneke S.voor het succesvol afsluiten van de dames latten-dubbel partij, afgelopen donderdag.
Had dus echt helemaal niet gehoeven, maar het is een geweldige verwennerij, waar ik ook heel blij mee ben.

~~~~~ 

The 'Aspen Frost' Charm Pack was a present Anneke S. surprised me with, after I helped her board basting her quilt last Thursday.
Ladies, you spoiled me rotten, but I feel happy and honoured, though!

***



Bij Neele, die ik via VAKwerk in de Nauwstraat heb leren kennen,
 had ik  al een paar weken lopen lonken naar een poef en een stel kussens die zij gemaakt had.

Eergisteren heb ik mijn slag geslagen en drie kussens en de poef gekocht,voordat een ander met die 'Pronkstikken' aan de haal zou kunnen gaan.

~~~~~

At Neele's I bought this beautifully upholstered retro foot-stool, which will also be used as a coffee table in the Zondagssteek Residence.


De Poef!

~~~~~

The foot-stool!






Twee kussens in mijn favoriete kleur

~~~~~

Two cushions in my favourite colour






En een kussen in alle kleuren van de regenboog.
Dat wordt vast en zeker een fantastische combi met de deken die ik aan het haken ben, wat ook al lekker gaat, dat zie je wel.
Heb wel de eerste acht toeren tot twee keer toe uit moeten halen, want mijn Zondagssteekse haakbegrip was wat verwaterd....
Of zou dat aan het golfpatroon gelegen hebben?

De ergonomische haaknaald is een lust!
Een heel ontspannen greep, waarbij die pijnlijke, stijve Vlerk me niet in de weg zit en het haakt heerlijk vlot en soepel.

~~~~~

And a Rainbow Cushion, that matches the Rainbow Ripple Blanket I am crocheting perfectly.
Working with the ergonomic crochet hook is a pleasure. 
Easy and light to handle it got me hooked in less than two rounds!

***



Met al die luxe in mijn huis voel ik mij niet schuldig, maar toen ik eergisteren deze foto in de ochtendkrant zag, brak mijn hart.
Een vluchtelingenkamp in Jordaniƫ, waar ongeveer 115.000 Syriƫrs wonen, op ruim tien kilometer van de grens met hun vaderland.

~~~~~

The day before yesterday the paper showed a picture of an immense refugee camp in Jordania, where about 115.000 Syrian refugees live,
only eight miles from the border of their home country.
I don't feel guilty because of the luxury in my life and home, the wealth, 
but this picture below did break my heart.






De krant belandt sinds vrijdag na de mat op de poef, mijn nieuwe salontafel...

~~~~~

Every day the paper will find a place, after it has landed on my doormat, on the foot-stool, my new coffee table...



Ik tel mijn zegeningen.

~~~~~

I count my Blessings.

***



Madame Samm organiseert weer een Blog Hop, waar ik beslist aan mee moet doen. 
Kan ik niet onderuit, want het is een Speldenkussen Blog Hop!
Cheerleader deze keer is Kristen




Sweet Madame Samm is hosting a Pincushion Blog Hop and 
Kristen will be the Hop's Cheerleader.
Well, I thought I should sign in, since I love participating in a Blog Hop, especially when it's about pincushions!

***




Het wordt, het is, een schitterende dag.
Ik denk dat ik straks de koeltas met drinken in de fietstas doe en een eind ga fietsen.

Een fijne zondag gewenst.
Groetjes!

~~~~~

Wishing you all a wonderful Sunday.
I think I'll pull my bike out for a sunny tour in my beautiful countryside.

Thanks for reading today and hope to see you again.
Cheers!


Jeanneke

*


11 opmerkingen:

  1. Wat ben jij toch een bofkont, maar je verdiend het. Volgens mij sta je altijd voor iedereen klaar, dus logisch dat jij ook af en toe verwent wordt.
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterend dingen allemaal heerlijk om zo verwend te worden
    Fijne zondag groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Foutje gemaakt, moet verwend zijn. Sorry.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bofferd , het is je gegund hoor!!! En wat is die poef leukkkkkkkk en die kussens,ik ben meteen even op haar blog gaan kijken, wat maakt ze een mooie dingen.... En die speldenkussenbloghop lijkt me erg leuk, misschien....... het is maar een klein werkje voor tussendoor, misschien................doe ik ook mee. Fijne fietstocht, hier is het HEET , ik ben net terug van een super leuke brocante waar ik leuke dingen kocht, zal het laten zien op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke verwennerijen en mooie aankopen heb je gekregen en gedaan.
    Veel plezier met de nieuwe bloghop, zo te zien doe ook jij weer mee, ik ook en met ons nog een aantal Nederlandse dames.
    Prettige zondag met prettige steekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Meid wat ben je heerlijk verwend, wat ook wel mag hoor, vooral als je zo'n grote hulp bent.
    Leuk dat je mee wil doen met de speldenkussen blog-hop. Door jou heb ik mij ook op gegeven.
    Leuke poef en kussens trouwens.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die jelly rol en charm pack zijn inderdaad prachtig. En ik vind die footstool/hocker ge-wel-dig!
    Liefs,
    Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  8. So many beautiful and fun new things you were blessed with this week! I don't know of anyone more deserving than you, my friend. I'm so glad that ergonomic crochet hook is working out great for you. It's been many many years since I did any crocheting.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voor zover ik jou ken,heb je het ook dubbel en dwars verdiend om zo verwend te worden!
    En je poef en kussen zijn leuk!
    Betekent die speciale haaknaald,dat de handgreep dikker is?
    Zo even kijken op de pincushionswap-is waarschijnlijk alleen voor blogmensen.
    Succes met je regenboogdeken en geniet van het mooie weer.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schitterend poef en gezellige kussens.
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey Jeanneke,
    Net terug van vakantie lees ik je berichtje, en nu zie ik hier de kussens, en poef in je woonkamer. Wat LEUK! Dankje. Goed ook om te lezen dat het met je kleinkind weer beter gaat. Ik zal de camping rommel opruimen.
    Tot gauw. xxneele

    BeantwoordenVerwijderen