zondag 7 juli 2013

Latten en klosjes gingen op rolletjes

Welkom!
~~~~~
Welcome!




Het was erg gezellig, leuk en vlot latten gisteren in de Nauwstraat; ik mag wel zeggen, dat Jellie en ik er VAKwerk hebben verricht :>)
Haar quilt ligt gedubbeld en anti-rafel omgezoomd klaar om doorgepit te worden.

Ons partijtje dames (ge)dubbel met latten, het lijkt wel tennis!,
was na anderhalf uur uitgespeeld. 
Mooi vlot dus.
Het ging wat je noemt op rolletjes, letterlijk en figuurlijk :>)

~~~~~

Board basting Jellie's Tilda quilt, yesterday, took us just 75 minutes. 
Unfortunately I haven't made any pictures yet, but i'll try to do so, soon, 
and then I will share them here, ofcourse.

***



Vorig jaar augustus won ik bij Renate  een Give Away, die bestond uit een pakket blauwe lapjes en de malletjes voor een Klosjes quiltje.
Daar ben ik al een poosje mee bezig en inmiddels heb ik 42 blauwe Klosjes klaar, die ik nu aan elkaar aan het naaien ben.
Drie rijtjes van de zes zijn klaar en twee daarvan zitten ook al aan elkaar





Last year's August I was the lucky winner of Renate's  Give Away
 of several blue fabrics and the templates for a Klosjes (Spools) quilt.
42 Blue Klosjes I am sewing into rows.
The first three rows of six are ready now, and I have been sewing two of them together. 
 I think it'll be  a Blue, Bordered and Bound as well, Beauty.

***




Wat hebben we een schitterend weer!
Ik geniet er verschrikkelijk van en ik probeer iedere dag na het avondeten en de vaat een toertje te fietsen, wat dan over het algemeen uitdraait op een rit van anderhalf à twee uur.
Zo ook gisteravond. 
Ik wist van geen ophouden en heb genoten van een rondje Oostrum - Metslawier - Niawier - Hantum - Brantgum  en over Raard weer naar  huis in Dokkum.
Het luie zweet en het geradbraakte gevoel na een slechte, veel te korte nacht waren er toen wel helemaal uitgetrapt!

Straks ga ik Loni Marije met de fiets ophalen, om een nachtje te komen logeren. 
Daar heb ik dan ook weer een lekker ritje aan.



Het 'lozeerbed' is opgemaakt met de 'plaatjesdeken' (Siggy Quilt),
 voorleesboek ("Het mooiste visje van de zee") ligt klaar,
net als de roze-wit genopte handdoek met roze hartzeepje 
voor Poppedijn-onder-de-douche.

Het diner vandaag zal bestaan uit door zoon/oom gebakken pannenkoeken
(ik hoef dus niet te koken!)
en vanillevla met aardbeien en slagroom toe.

Ik verheug me erop en ga er grootscheeps van genieten!

~~~~~

The lovely sunny days and the beautiful 20+ C. temperatures we have been enjoying over the last week and that are promised to last at least till July 17th.,
make me feel sunny myself, too!

Every evening, after having dinner and the dishes been done, I pull my bike out for a ride through the countryside, which is kind of 'joy-riding' every time again.

In an hour I'll go biking to Oosternijkerk to pick up Loni Marije for a one night's stay with Oma and Uncle.

Uncle will make pancakes for dinner, so Oma's off duty today :>)
Fresh strawberries with custard and whipped cream will be served for dessert.
I am looking forward to it all and will enjoy each and every part and minute!

***




Bedankt voor je bezoek en graag tot ziens.
Groetjes!

~~~~~

Thanks for stoping by and hope to see you soon.
Cheers!


Jeanneke

*


6 opmerkingen:

  1. Wat weer een heerlijk blogje. Zeer herkenbaar met je kleinkind. De klosjes worden mooi. En lekker veel fietsen nu het nog kan. Zomerse groetjes van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I've been missing riding my bike. My body is too stressed lately to do that enjoyable exercise. Have a wonderful time with Loni. I'm sure she is going to love being with Oma and Uncle!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie hebben je dus flink verzet gisteren.
    Je klosjes zien er erg mooi uit. Ik houd wel van die blauwtinten.
    Geniet lekker van de logeerpartij.
    Liefs Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee om die siggy quilt op haar bed te leggen, er is dan heel wat te bekijken en te bespreken zo voor het slapen gaan en dan ook nog voorlezen....... geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sounds like a wonderful time for everyone. The blue spools are gorgeous. Can't wait to see the finish. The board basting method is the best and I thank you again for introducing me to it.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn je klosjes mooi en het staat erg gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen