donderdag 25 juli 2013

Vakantie - Vacation


Welkom!
~~~~~
Welcome!


For English translation use Google Translate, on the left side of this blog



Mijn vakantie dit jaar is eigenlijk vorige week al begonnen; laten we het erop houden, dat ik hem ingeluid heb met de heerlijke fietstocht, afgelopen zondag, waarvan ik al royaal verslag gedaan heb met foto's.

Jongstleden dinsdag kwam daar nog een fantastische fiets dagtocht achteraan naar Lauwersoog, waar ik 's morgens bijtijds met het mooiste weer van de wereld, maar wel een straffe wind tegen, naartoe fietste, om een bakkie te gaan doen bij een kennis die daar een huis heeft en voor wie ik in Dokkum de post en de planten verzorg tijdens haar verblijf in het Groninger land, want daar ligt Lauwersoog.

Hier een paar foto's van wat uiteindelijk van een geplande koffievisite op een complete dagtocht met verrassingen zou uitlopen:




Aalscholver hang- / landings- / voederplek in het Lauwersmeer


***






Sluizen bij Lauwersoog, 9:30 's morgens




Ik fietste bij de sluizen Friesland uit en Groningen in






De afgeladen veerboot naar Schiermonnikoog

***






Na een uur en drie kwartier fietsen had ik mijn bestemming bereikt.

***




Na de koffie genoten we van een verrukkelijke Visserslunch (geen foto), 
gevolgd door een vaartochtje met de Lauwersveer, een veerboot op zonne energie, die vaart tussen Robbenoort en Suyderoogh.
Het dak is één groot zonnepaneel.
Geen gestamp van een dieselmotor; dat scheelt een hoop herrie!


***




Kinderen leren zeilen op het Lauwersmeer in schattige kleine bootjes


De drijvende helpdesk met de zeillerar(ess)en links op de foto.

***




Om 16:30 uur liet ik de sluizen weer achter me en fietste met de wind in de rug in minder dan anderhalf uur terug naar Dokkum.

***




Vandaag was de laatste Bee voor de vakantie.

Maar eerst waren we op verjaardagsvisite bij Gea  geweest.
Ja, Gea, jeweetwel, van die leuke kussens



***



We zaten op de veranda... Kan het landelijker?




***



Bij Gea in de bloembak, achter de geraniums...



Een nest jongen van de kwikstaart




***



Aansluitend hadden we een gezellige laatste Bee voor de vakantie met Herma, Anneke V. en Anneke v.d. V.

Laatstgenoemde kwam dit keer aanschuiven èn ook iets doen :>)

Zij begon aan een sterblok voor een kussenhoes



Van het werk van de andere Bee-sters heb ik vandaag geen foto's.


***




Morgen en zaterdag zijn de laatste dagen voor Jellie en haar Quiltkoffer  bij VAKwerk in de Nauwstraat in Dokkum.


U bent van harte welkom.
De entree is (letterlijk) laagdrempelig en gratis,
 dus ik zou zeggen: 
grijp je kans voor het te laat is!

Uw bezoek wordt zeer op prijs gesteld.

***



Het is voor mijn doen veel te  laat;
 de hoogste tijd om tussen de klamme lappen te kruipen.

Groetjes en graag tot ziens!

~~~~~

Thanks for stopping by and hope to see you soon.
Cheers!


Jeanneke

*



7 opmerkingen:

  1. What a lovely outing, even if you had to fight wind on a bit of it. Thank you for sharing it with us. How I'd love to get to come to your wonderful country once again.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke fietstocht en dagje uit ineen! Mooie foto's van je dag, wat leven we toch in een mooie omgeving! Geniet van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is Nederland toch mooi dank je dat ik even zo vanuit het hoge noorden mee kon genieten
    Fijn weekeinde groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie fietstocht door ons mooie Friesland met prachtige foto's. Bedankt dat wij zo mee mogen genieten, het is net of we zelf op de fiets zitten.
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk landelijk blogje, ben ik dol op!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat bijzonder dat nestje tussen de geraniums. En weer prachtige fot'os nu van Groningen EN Friesland, kan ik tenminste niet vergissen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor leuke verslag van je fietstochten, ik lees ze met plezier.
    Geniet van je weekend en een hele fijne vakantie

    BeantwoordenVerwijderen