dinsdag 9 november 2021

Opbloeien

Welkom!

Waar het nu buiten gedaan is met

 ''Al wat leeft en groeit en ons altijd weer boeit"

is het bij mij in De Kottitch 
een wederopbloei
van groen leven.

Scharminkeltje, 
in 2019 uitgebloeid van een wisse dood 
in de groene container van Zoon met de Gouden Handjes gered,
is alweer een pot groter gegroeid





***


Als gezelschap en groei-en-bloei- stimulans voor Scharminkeltje
kocht ik in de week nadat ik haar gered had deze pracht.

Wie weet, heeft het gewerkt...








***


Niet alleen groen beleeft een wederopbloei, binnen.

Ook ik zelf, niet zo groen meer, bloei helemaal op,
buiten, lopend met mijn wandelwagen,
of het Rode Ros,
 zoals Zoon de Boskabouter het noemt.

Bij een beetje redelijk weer loop ik elke dag drie kwartier tot een uur
en 
ik vind het heerlijk.

Vanmorgen al mijn dag-loop-limiet bereikt,
ga ik toch vanmiddag nog even lopen naar de bieb,
om boeken in te leveren.
Ben ik bij elkaar ook weer een klein uur 
buiten en in de benen.

En zo blijf ik bij, blij en fit.

Mooi is dat.

***


Bedankt voor je bezoek 
en
graag tot ziens!


Jeanneke

*

3 opmerkingen:

  1. Wow, jij hebt echt groene vingers. En doorzettingsvermogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je, Ria. Bloei jij ook nog een beetje? Ik hoop en gun het jou van harte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello Jeanneke, thank you for your comment on my blog. Your Christmas Cactus has the same color of blossoms as mine, only mine has never bloomed so profusely as yours is doing! It is beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen