woensdag 10 november 2021

Oost - West.....

...Ook in het Noorden
 is het 
Thuis Best.

Op een van mijn fietstochten afgelopen zomer
vond ik dit bord te midden van allerlei ander Leuk en Meuk,
op een tafeltje langs de weg in Jislum.


Ooit is er een scherf afgebroken, maar die is er,
als je heel goed kijkt, 
bijna onzichtbaar weer ingezet,
met zorg gelijmd.

~ Levenskunst verbeeld in Volkskunst ~

***


Friese spreuk op Fries aardewerk
hangt nu thuis,
in mijn
 Kottitch.

*

€ 2,50 kostte het slechts.

Geen geld.

Goud waard.

***


Bij alle ellende, verdriet en zorgen die er in de wereld zijn,
die ook wij op ons bordje krijgen,
prijs ik me rijk en gelukkig
met mijn thuis.

***


Jeanneke

*





1 opmerking:

  1. Die zorgvuldig ingeplakte scherf is dan eigenlijk het mooiste. Daar kun je je van verbeelden hoe iemand dat met zorg gedaan heeft. Dat maakt zo'n bord echt een waardevol bezit.

    Fijn weer regelmatig van je te lezen, en ik bewonder je moed en positiviteit!

    BeantwoordenVerwijderen