maandag 14 juni 2021

Vier wat er te vieren valt...

Vandaag vier ik, dat ik de leeftijd van 
zesenzestig jaar en vier maanden heb bereikt,
en dus van mijn AOW en pensioen mag gaan genieten;
(partner)pensioen, dat de afgelopen twee en een half jaar werd gekort op mijn participatiewet /bijstandsuitkering.

*

Ik wil niet veel zeggen, 
maar na vijfendertig jaren op bijstand / participatiewet-niveau
met navenante bejegening en behandeling,
voelt dat als 
werkelijk en eindelijk
VRIJ.

***


Eergisteren was het tien jaar geleden, 


*

Er valt heel wat te vieren hier, vandaag de dag!

***


Ik ga erop uit, op de fiets, 
want lopen is toch alweer sinds een week of zes niet meer te doen,
terwijl het zo lekker liep met mijn rondjes Aalsum.....

Mijn linkerbeen is na de smak met de fiets in januari 
nog steeds niet goed hersteld.

***


Een mooie, zonnige dag gewenst
en
graag tot ziens!


Jeanneke

*




4 opmerkingen:

  1. Wonderful for you! Celebrations are in order! I know when I passed the 10 year mark I was amazed that it had been so long. Soon I hope your leg will heal better, in the meantime, stay well, hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat…we hebben al wat bagage hé op deze leeftijd—maar daardoor gaan we sterker door dan ever before … geniet ☀️🌸🌼☀️😘

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, leuk, alles al achter de rug, maar toch nog van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen