zondag 25 april 2021

 Welkom!

Een Rondje Aalsum lopen staat weer dagelijks op  mijn programma.
Hoe heerlijk.
Natuurlijk had ik gehoopt weer zover te komen, 
maar dat ik het nu ook inderdaad weer kan doen,
maakt mij heel, heel blij.

Aan het rondje is niets veranderd, 
maar saai wordt het nooit.
Elke dag is het weer, het land, het licht, de lucht
weer nieuw en mooi.

Ik loop een uur lang buiten te genieten.

En thuiskomen is dan ook altijd weer zo lekker en leuk.
Opgefrist en voldaan.

***

 Aalsum gistermorgen:









***


Gistermiddag op mijn 11 en 30st
tegen een straffe wind in naar 
de molen in Burdaard gefietst,
want mijn broodmeel was zo goed als op.



Prachtig was het, grootscheeps genieten,
fietsend langs de Ee, 
alle wilgen geknot,
met de zon op mijn gezicht
en
de koeien (sinds van de week weer) in de wei


***


Ik kocht deze keer eens een pak koolhydraatarm meel
en
bakte er deze twee broden van




Het recept van de molenaar iets aangepast naar mijn eigen bak-ervaring,
met als resultaat: 
Smakelijke, smeuïge, maar niet kleffe, broden.

Koolhydraatarm schijnt ook lekker te passen in een afslankdieet.
Tja.... 

In de afgelopen drie maanden van weinig doen, of flink bewegen,
had mijn lieve lijf er toch wel een kilo of drie aan volume bij gekregen.

Dus....

Naast mijn dagelijkse wandelrondjes ga ik mijn afslankheil zoeken 
in dit koolhydraatarm lekkers.

Komt vast voor de bakker.

***


Bedankt voor je bezoek,
een mooie zon-dag verder gewenst
en
graag tot ziens!


Jeanneke

*

6 opmerkingen:

  1. The scenery on your walks is absolutely stunning. So glad you are mobile again! I have not ever used low carb flour. Not sure we even have it here. Your bread looks grand!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk voor je dat het allemaal weer lukt. Ja zelfstandigheid is een groot goed. Ben wel benieuwd watvoor aanpassing je doet mbt het brood want die zien er zeer goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer genoten van je verhaal en foto's. Groetjes Wilma Oud

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellig verslag...ik heb even meegefietst... ;)... Geniet van de broden... ze zien er smakelijk uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Omdat je weer fietsen en lopen kan, vliegen die extra kilo's er vast zo al af, zonder op dieet te gaan, denk ik. Fijn dat dat weer kan, inderdaad genieten.
    Gebruik je de app Ommetje ook, die van de Hersenstichting? Dat is leuk (vind ik) en motiveert (mij) ook. :-)

    BeantwoordenVerwijderen