dinsdag 13 februari 2018

Sinds zondag is mijn omslag van lapjes naar stapjes teruggedraaid, wegens een zware kou die mij in de lappenmand heeft gedreven.

Weinig stapjes dus even door de Dokkumer dreven....

Geen koorts, geen koude rillingen, geen griep, gelukkig!
De 'medicijnkast' werd stante pede aangevuld, aangedaan en leeg getrokken:



Koste wat kost wil ik voorkomen dat het op de griep uitdraait.

Op de eerste plaats, omdat het morgen 
14 februari is en ik mijn drie en zestigste verjaardag mag vieren;
het mooiste cadeau dat mij gegeven kan worden.

***

Vandaag genieten we van schitterend droog winterweer, zonder sneeuw weliswaar, 
maar met een strakblauwe lucht en zon.

Daar wordt mijn hartje blij van.

*

63 Jaar geleden zag de wereld, waarin ik verwelkomd werd, er zo uit:


Musselkanaal, 14 februari 1955

***


Verder zou het voor mij 
toch wel als het ware om het zo maar eens te zeggen
een ramp zijn, als ik de griep kreeg, 
omdat ik 25 februari op de bus hoop te stappen (kijk, dan dus weer de stapjes...) 
naar het Reuzengebergte in TsjechiĆ«, 
voor een sneeuwvakantie, met mooie excursies
 -want ik ben een niet-skiĆ«r-  
onder andere naar Praag.

O, prachtig Praag! 

Praag, waar ik nooit te vaak kan komen.

 Na eerdere bezoeken in de zomer en de herfst lijkt het me nu fantastisch,
 om Praag in winters witte omstandigheden te kunnen zien.






















***


Nu eerst eten:

Kippensoep
( wat ook als lunch zeer goed voldoet )

 *

een gisteren voor twee dagen klaargemaakt wok-maal 

boordevol groenten

 een stukje kip 

en

gebakken ei
 ( hopelijk het ei van Columbus ter voorkoming van de griep )

***


Groetjes van huis tot huis
 en 
van hart tot hart!


Jeanneke

*


4 opmerkingen:

  1. Nee...geen griep, hopelijk ben je snel weer wat beter, zodat de griep gauw de benen neemt!!!
    Alvast een heel fijne verjaardag gewenst, nog vele jaren in goede gezondheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Praag is schitterend. Ik was er ook 2 keer. Hele goede beterschap en ik hoop zo dat alles doorgaat. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit blog was me ontgaan, ik hoop dat de griep je niet te pakken heeft gekregen. Gemberthee, honing en kippensoep doen wonderen.
    En laat Praag volgende week maar komen.
    Fijne zondag en ik hoop dat je je al beter voelt.

    BeantwoordenVerwijderen