zondag 25 februari 2018

Kies keurig

Inmiddels is de kies 'opgemetseld' en de 
de rekening van de tandarts bijgespijkerd met een bedrag van € 109,41.
Weekend actie voor een weekend prijs.
Contant te betalen en een geldig identiteitsbewijs te overleggen.
Nou, dat paspoort was geen punt, dat lag al klaar.
Maar dat geld... 

En handje contantje, hè!

Of je een emmer leeggooit...
...en dat had ik al gedaan de afgelopen dagen.
Meer dan me lief was.

Afijn, dat was dus 95% van mijn zakgeld.

Geeft niet, ik declareer het wel bij mijn zorgverzekeraar, 
dus dat komt later weer terug, maar voor nu heb ik daar weinig aan.

Ga ik af en toe maar een beetje op een Tsjechisch houtje zitten bijten.
Komt vast goed met die gerepareerde kies!
Wel een fijn idee:
voorlopig is de kies-keurig en ik ook!

Kreeg trouwens mijn pas pas terug toen ik betaald had.
Vond ik niet zo'n fijn idee.

**


Mijn koffer en rugzak staan gepakt, 
de keuken heb ik ook nog verder leeg- en opgeruimd en gesopt, want de waterleidingreparatiemannen moeten de staande kastjes en een paar vloerplanken weghalen om onder de vloer te kunnen werken. 

Is wel zo prettig als het dan een beetje schoon is en ze lek-ker door kunnen werken, nietwaar?

***


Nu is het ook echt gedaan met het soplappengewapper.

Straks een bakkie met schoondochter en dan 
brengen Poppedijn, Heerlijk Ventje en Wonder Wijffie me met hun moeder naar de bus. 

Ze gaan mij uitzwaaien. 

Dat is nog eens feestelijk!

***


Dank voor de leuke reacties elke keer weer.
Een mooie week gewenst 
en
graag tot ziens!


Jeanneke

*


2 opmerkingen:

  1. Heel veel plezier en nergens meer aan denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier op je reis! Benieuwd wat je het meeste bevalt: de winter of de zomer in Ttsjechië.

    BeantwoordenVerwijderen