zaterdag 24 februari 2018

Mag ik even aflopen?

Ik heb onderhand mijn zakken vol.

Van Huize Zondagssteek.

Van de kou, de schimmel, de tocht en het vocht in de woonkamer en twee van de slaapkamers.
Vloer en muren gaan dan wel gerenoveerd worden en dat is een aardige gedachte, maar ik baal ongelooflijk, dat ik nog weken moet wachten, eer ze met die klus beginnen.

Nu daar gisteren aan het eind van de middag de alle woonplezier wegspoelende verrassing bij kwam van een klotsende waterlekkage in de kelder, 
is mijn Zondagssteekse waterlanderstand tot ver boven NAP gestegen.

Het is niet voor het eerst, dat het in de kelder lekt.
Inmiddels is dat de vierde of de vijfde keer.

Tot mijn enkels stond ik in de plomp.
En alles wat ik er op de vloer heb staan, dreigde te gaan dobberen....

Wat een zootje!

Weer een lek!  
Ik werd acuut niet lek-ker.

Van paniek heb ik niet zo snel last, 
maar nu hield ( en houd ) ik het toch even niet droog meer.

Om een lang verhaal kort te maken:
het gutsende deel van de waterleiding werd afgesloten en de man van het installatiebedrijf
kwam na het avondeten terug om het water uit de kelder te zuigen. 
Bij negenen gisteravond was dat klaar.

Ik was toen óp, lek en lello, zoals wij hier thuis zeggen, en ben mijn bed in gedoken.
Heerlijk geslapen, in één ruk, tot 6 uur.

***

En hoe nu verder?

Morgen neem ik voor zes dagen de kuierlatten ( niet de lange! ) naar de sneeuw. 
Ben ík blij!!

In die tijd gaan ze die lekkage repareren;
 hoef ik niet bij te blijven.

Wel ga ik vandaag alle doorweekte tapijttegels, die op de keldervloer liggen,
 in de tuin uit te druipen zetten,  bij de zakken potgrond
en de pakken wc- en keukenrollen die daar gisteren meteen al door mij als loodzware, volgezogen megamaxixxl pampers neergegooid zijn.

Zullen allemaal wel ijsklonten worden, maar ja, tisnietanders.

Vóór ik morgen op reis ga, wil ik die kledderzooi mijn huis uit hebben, dan kan ik het resterende vocht opdweilen, zodat het opdrogen geen weken hoeft te gaan duren.

Er komt bovendien strenge vorst aan...

***

Gelukkig kan ik nog wel wassen en douchen.
Dat ga ik nu dan maar eens heel snel doen.

En dan gezellig in mijn eentje / als badeendje  'naar de kelder'...

Een beetje droog-humoristische kijk op de zaak helpt mij het hoofd boven water houden.
Zoals altijd.

***

Het was fijn even af te kunnen lopen!

Vanuit mijn Heer-lek Huisje Zondagssteek
een 
warm, winters, zonnig weekend gewenst
en
graag tot ziens!


Jeanneke

*


2 opmerkingen:

  1. Dat is schrikken en wat een ellende. Maar goed dat je morgen een weekje weg gaat. Ga er lekker van genieten en Probeer de rommel thuis uit je hoofd te zetten, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
    Als je thuis komt is dan als het goed is je lekkage verholpen.
    Jeanneke sterkte en fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach toch, wat een ellende, om wanhopig te worden. Ik wens je in ieder geval veel plezier in de sneeuw!

    BeantwoordenVerwijderen