donderdag 11 april 2013

Bee - zig geweest - Bee-n busy


Welkom!
~~~~~
Welcome!




Met drie gezellige bezoekers ben ik vandaag weer lekker Bee-zig geweest.

Gea had haar Kerstster meegenomen om aan te werken,
maar daarnaast bracht zij ook nog een pak koffie in een leuk bewaarblik en zalige, brosse pindakoeken mee.


Gea has been working on her Christmas Star project.
She was so sweet to spoil us with a 250 grammes package of coffee and lovely peanut cookies.

***



Naenke zoomde de bies aan haar Visgraat quilt.
Dat is vast en zeker nu wel een AFFO!
~~~~~
Naenke sewed the binding to her Fishbone quilt.
I am sure she can wrap herself up in it this very evening!

***



Alie had haar tweepersoons quilt top, vulling en voering op drie meter lange latten gerold en meegebracht naar de Bee, waar we haar hebben geholpen met het dubbelen met de latten.
Het rijgwerk was in twee uur gepiept; eerst met ons drietjes ( vele handen maken licht werk, nietwaar? ) en nadat Naenke was vertrokken, hadden we samen ook nog maar een uur nodig, voor die enorme sandwich keurig glad geregen en opgevouwen met Alie mee naar huis kon.




We board basted Alie's King Size quilt, the three of us working together, 
and after Naenke had gone home Alie and me threaded on for another hour, so that she could take her sandwich home, ready to quilt.

***




Van de week heb ik besloten te stoppen met de Siggy Ruil.
Mijn verzameling omvat nu 406 stuks, vierhonderd en zes juweeltjes, waarvan ik er 320 in twee quilts heb verwerkt.
Van de resterende zesentachtig 'plaatjes' ga ik mettertijd ook nog iets leuks maken.

Ik vond het enig, die ruil, een geweldig leuke hobby op zich, die mij de mooiste, creatieve, persoonlijke, Siggies, brieven en contacten heeft gebracht.

Geïnteresseerden in de Siggy Ruil kunnen contact opnemen met Annelies.
Zij beheert de ledenlijst en coördineert het hele gebeuren en kan je er alles over vertellen.

Graag wil ik alle vierhonderd en zes mensen van over de hele wereld, met wie ik een Siggy heb geruild, daar heel hartelijk voor bedanken.
Het was en blijft heel bijzonder!




This week I decided to stop swapping Siggies.
I have collected 406 of these beauties; 320 are sewn into two gorgeous quilts.
I am thinking about a nice project on the 86 Siggies left.

It was such great fun, the Siggy Swap. I enjoyed it immensely and I treasure each and every 'signature block', letter or card I received.
A heartfelt 'thank you' to 406 creative, kind(red), quilting swappers!

Anyone interested in the Siggy Swap can contact Annelies.
She can tell you all about it.

***



Nog een gezellig staartje aan de avond gewenst en graag tot ziens.
Groetjes!
~~~~~
Enjoy your day or evening; hope to see you soon.
Cheers!


Jeanneke

*

13 opmerkingen:

  1. Dat was echt vele handen maken licht werk.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  2. You certainly have been busy. I am so glad you introduced me to the board basting method, it is my absolute favorite and has transformed my least favorite part of the quilting process! Your siggies made such lovely quilts, I am anxious to see what you do with the remainders. Have a wonderful week end. Spring has arrived! Yes?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is nog eens fijn, zo samen een groot quilt dubbelen en rijgen
    Mooi de siggy's
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellige samenwerking.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gezellig om dat samen te doen, is altijd weer een hele klus, maar ook jouw siggy quilt ziet er prachtig uit en ben dus heel benieuwd wat jij met je restant siggies gaat doen!
    Fijne dag
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig als je samen een quilt kan dubbelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je siggy quilt ziet er leuk uit, degene die eronder slaapt heeft als zij/hij niet in slaap kan komen veel te kijken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Altijd gezellig samen aan een quilt werken/dubbelen.Mooie quilt is het.
    Je siggyquilt is ook mooi en nu maak je ons nieuwsgierig wat je gaat doen met de overgebleven siggy's.
    goed weekend
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is zo leuk aan de siggys om dezelfde te zoeken: hee die heb ik ook erin zitten!
    Je kerstster lijkt wel origami. Of is het geen vouwwerk?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Door de siggyruil is dit voor mij toch een bijzonder contact geworden.
    B
    Ik ben elke keer weer benieuwd wat je allemaal beleefd en creëert. Groetjes Leontien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is je siggy quilt mooi, je eens moet je zeggen ho!
    Wat word je kerstster mooi en wat is dat anderen quilt schitterend
    Fijn weekeinden groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gelukkig heb ik al geruild met jouw ;o)
    dat vind ik altijd zo gezellig met zijn alle een quilt dubbelen.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen