vrijdag 17 maart 2023

Pannenkoekendag

Vandaag was ik van 12 tot 2 te gast op de school van 
Wonderwijffie 


en
 Heerlijk Ventje


om met andere opa's en oma's - pakes en beppes 
te genieten van pannenkoeken,
 die door leerlingen en leerkrachten in vele stapels
 gebakken waren en 
geserveerd werden op gezellig gedekte tafels.

Voor koffie, thee en melk was ook gezorgd.

***


 Na de pannenkoeken konden we spelletjes spelen tot de school uitging om 14:00 uur.

Wat een feest!

Ik heb ontzettend genoten van mijn
 'kleine' Lievelingen, die zo heerlijk dichtbij wonen,
dat ik hen altijd makkelijk op de fiets kan bereiken
en volgen.

Wat ik ook erg leuk vond,
was dat ik zo andere grootouders heb ontmoet, vriendjes en vriendinnetjes van mijn 'grut', 
met hen samen aan tafel kon eten, praten
en een spelletje doen.

Zó anders dan 50 - 60 jaar geleden,
in mijn tijd.....

***


Jeanneke

*




 

2 opmerkingen:

  1. Dat moet een leuke school zijn waar ze zoiets organiseren. En leuk dat je het mee mocht maken met je kleinkinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zat op zo’n leuke school het Montessori-onderwijs was jaren geleden al voor op zijn tijd ,wij kregen Engels Duits en Frans in de vijfde klas lagere school ,
    mochten een fair organiseren ,gingen op kamp en dat was ook 60 jaar geleden .
    Het was toen wel particulier onderwijs misschien heeft het daar aan gelegen dat het zo divers was !

    Gr Ellen.

    BeantwoordenVerwijderen