vrijdag 6 november 2020

Melig

 ...werd ik van het binnenzitten.

Twee weken geleden was ik 
snifsnotterkuchendzonderverhoging
in 
Kottitchkarantène gegaan.

Beviel wel best, eigenlijk.
Heerlijk in huis gescharreld
en op mijn gemak
van de zolder tot de kelder
dozen en kasten
 uitgemest 
en 
uitgezocht 
wat wél het huis mocht verlaten.

*

Allemaal goed, leuk, lief of lollig, 
maar niet langer nodig,
dus
overtollig.


De kringloop haalde vier verhuisdozen, vier vuilniszakken,
een kinderstoel,
een doofpot (!) van Workumer aardewerk
en 
een bak met groot gegroeide plantenstekken op.

***


Af en toe heb ik wel een klein rondje gelopen;
dat telde ook weer mooi mee in mijn wandelplan voor 2020,
dat ik van 1000 kilometer heb bijgesteld naar 1350.

En nu staat de teller al op 1212!

***


Vandaag ging ik opgeknapt weer lekker los
en mijn eerste gang was op de fiets naar de melige molen in Burdaard
voor een nieuwe voorraad broodmeel.

Het is een schitterende dag.
Ik fietste over het smalle pad langs de Ee.
Kwam welgeteld één fietser en
vier wandelaars tegen.

















***


Helemaal opgefrist en uitgewaaid, 
alle meligheid in de fietstassen, 
kwam ik thuis.

Volgende week
 weer heerlijk volop aan de bak.

***


Jeanneke

*




2 opmerkingen:

  1. Stay well dear friend. Nothing like a sort out, right? It is a catharsis of sorts. Love the path, so serene!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtige route om even uit te waaien lijkt me zo

    BeantwoordenVerwijderen