zondag 17 november 2019

Goed gevulde, welbestede week

Sommige mensen noemen zo'n week 'druk'.

Ik niet.

Vol. 
Dat wel.

Alle dagen zijn er vele uren te vullen 
en ik prijs me gelukkig, 
dat ik dat op de van huis uit meegekregen manier kan doen:
Eerst het Nodige,
dan het Nuttige 
en
dan het Aangename.

Zo waren er de Nodige rekeningen te betalen 
en 
 dagelijkse doordeweekse huishoudelijke (kottitch-)klusjes te doen.

Nuttig én Aangenaam was het bezoek aan een chronisch zieke vriendin
en
enkel en alleen maar Aangenaam 
was het 'bakkie doen' bij een quilt-en-meer-vriendin.

Ik mag mijn wandelrondjes Aalsum niet vergeten;
die zijn ook bovenal Aangenaam te noemen.

Donderdag kon ik niet lopen, omdat ik toen bij Oudste Zoon in Tynaarlo op bezoek ging.
Hij heeft een heerlijk huisje met grote tuin, waar hij in een deel bosplantsoen heeft aangeplant.

En in een lap van zowat 14 x 2 meter heeft hij zijn eigen moestuin aangelegd,
waar hij groots en gezond uit heeft gegeten.

Ik heb meerdere keren heerlijk mee mogen eten van door de moestuinder zelf klaargemaakte smakelijkheden. 

Hoe Aangenaam!

***


Gisteren liep ik al vóór negenen mijn rondje.

Daarna toog ik op de fiets naar Oosternijkerk, 
 met Sinterklaaslekkers (Hij kwam tenslotte weer in 't land) 
voor bij de koffie 
bij Zoon met de Gouden Handjes met zijn drie Raquertjes
Poppedijn, Heerlijk Ventje en Wonderwijffie.

Dat was lang geleden.
Weken zijn zó om en worden als je niet oplet al gauw maanden.

Dat was dus heerlijk.
Voor mij, 
als moeder en oma, 
eigenlijk gewoon 
Nodig, Nuttig én Aangenaam.

***


Vandaag genieten we hier van een werkelijk stralende zondag.

De Catharinakerk in Aalsum,

waar ik vanmorgen weer langs kwam stappen


***


Groetjes uit De Zondagssteek Kottitch









***


Bedankt voor je bezoek,
een mooie *Z*O*N* dag gewenst
en
graag tot ziens!


Jeanneke

*

7 opmerkingen:

  1. Good Morning from Pa, USA! We have cold air now, all the leaves have fallen and our beautiful colors have now changed to gray and dark shadows. Today though we have sunshine! We enjoy these days when they come, it is not often here. I have been doing some loom knitting, I need a casual scarf to wrap around when walking my sweet, very energetic doggie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige blog vandaag, heel fijn om te lezen dat je er zo'n plezier in hebt in alles wat je doet! Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je een gezellig huis en inderdaad, een goed gevulde week. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeanneke,
    Wat een heerlijke blog, ook ik heb van huis meegekregen dat je eerst de minder leuke dingen moet doen en daarna de leuke.
    Gezellig en heerlijk knus huis.
    Groetjes Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk huis, lekker sfeervol, heerlijk verblijven! Veel plezier met wandelen, met de Sint. Liefs, Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Strange "water hack" burns 2lbs overnight

    Over 160 thousand women and men are using a simple and secret "liquids hack" to burn 2 lbs each night as they sleep.

    It's effective and it works all the time.

    Here's how you can do it yourself:

    1) Go get a drinking glass and fill it with water half full

    2) And now use this amazing HACK

    and you'll become 2 lbs skinnier the next day!

    BeantwoordenVerwijderen