dinsdag 19 september 2017

Mijn lief leeg nest.

En zo kwam ik zondagavond weer terug op 't eigen nest.
Na een paar oergezellige dagen bij Jongste Zoon in zijn nieuwe huis, dat hij zo heerlijk naar eigen wens en smaak in kan gaan richten.
Wat is dat toch leuk om te zien.

Nóg leuker vond ik het, dat hij mij vroeg te helpen kamers opmeten voor en uitzoeken van
 'lappen en lapjes voor de ramen'.

Zaterdag in Breda de stad in geweest en formidabel geslaagd.

Met een week of twee kan hij het lapwerk ophalen en ophangen.

***

Na dat succesnummer op de vroege zaterdagmorgen gingen we eerst een deurtje verder aan de koffie met gebak bij die levensgevaarlijke leukerds van ik e.a.

Daar moest ook nog teenentander van het lijstje weggestreept worden en
-ook zonder lijstje of plannen ontkom je er niet aan, dus ik ook niet-
 werd ik er helemaal blij van een paar van hun kussenhoezen, 
waar ik mijn Nestje Zondagssteek mee ga opfleuren en -schudden.



Mijn nest mag dan sinds een half jaar leeg zijn, het heeft aan 'eigen, veilig en warm'
 geen millimeter ingeboet.
Ik zeg, kan zeggen: "Mijn eigen nest is 't allerbest".

Mooier kan ik het niet hebben.

Wel maken.

En daarom ben ik gesneuveld voor die paar kussenhoezen, die zo gezellig passen bij het kussen met tekst, dat ik al had.

Laat de dagen maar korter worden.
Dan sluit ik bijtijds de luiken, 
ontsteek de lamp en een stel kaarsjes, 
zet een bakkie 
en 
heb het goed, heel goed.



Fijne avond
en 
graag tot ziens!


Jeanneke

*


7 opmerkingen:

  1. EHBO'er wordt je toch heel erg blij van: de jongeman zo tevreden in zijn eigen stek, gezellig met hem winkelen en dan ook nog voor jezelf zo mooi slagen! Geniet van je heerlijke nest!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat hij je meeneemt om de gordijnen uit te zoeken en fijn dat je zo genoten hebt. Maar eenmaal thuis is het toch oost west, thuis best.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk verhaaltje om te lezen! En ik schoot in de lach om ik en anderen,...
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er gezellig uit. Leuk dat je samen op pad ging voor de lappen .

    BeantwoordenVerwijderen