donderdag 7 september 2017

Erfelijk belast of belust?

Twee blanco katoenen tasjes kreeg ik van een vriendin, waar ik vast wel een creatieve invulling aan kon (laten) geven.

Dat trof, want afgelopen zondag heeft Poppedijn, toen ze bij me was,
er eentje versierd met textielstiften en quiltsjablonen uit 
het Kleine Walhalla van Oma Zondagssteek. 



Het resultaat is zó leuk en de schat had er zó'n lol in.

Helemaal zelf bedacht en gedaan.
Als dat niet creatief is.
Zeven jaar oud pas, maar ze heeft het duidelijk in de vingers.
Ik vind het knap.



Zou ze nu erfelijk belast zijn?
Of kun je beter spreken van erfelijk belust?
Maakt niet uit; het is allebei buitengewoon plezierig!

*
Zo zie je maar weer:
 wie wat bewaart, die heeft wat.
Nou, en ik héb wat bewaard... 
Dus ik héb ook nogal wat...

Wat ben ik blij, dat ik alle  handwerk- en aanverwante artikelen 
weggelegd in plaats van weggedaan heb.
Laat mij er niets meer mee kunnen doen, ik geef het allemaal graag in handen
van het groter groeiend grut.

***


Op het menu staat vanavond:

Linzen-maaltijdsoep
 met 
een lekker dikke snee volkorenbrood
uit 
eigen Zondagssteek keuken.

Op het brood een lik roomboter.

Heerlijk.

*

Later vanavond kan ik altijd nog een kommetje yoghurt 
 met 
Zondagssteek Pompoenmarmelade 
nemen.


Ik heb het maar goed.

***


Fijne avond, groetjes
en
graag tot ziens!


Jeanneke

*


3 opmerkingen:

  1. Leuk om te zien dat je kleindochter ook zo creatief is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. She has inherited your talent, no doubt about it. Such a lovely sense of design. Dinner sounds yummy! Take care dear friend.

    BeantwoordenVerwijderen