maandag 7 maart 2016

Het was een drukke zondag...

...voor poppenmoeder Poppedijn.

Ze was gisteren samen met Heerlijk Ventje gezellig een uurtje
bij de Ojees (= Oma J. en Oom J. ).

En natuurlijk moest ze, echte poppenmoeder als zij is,
ook even naar boven, naar de logeerkamer,
om te zien of er nog iets te poppenmoederen viel...


Ook de poppenhuisvrouwentaken neemt ze serieus,
 dat kun je wel zien aan de keurig gevouwen poppenkleertjes.

Zij doet het met zorg en heeft er zo'n  lol in, geen hulp nodig,
en
maalt niet om al of niet rolbevestigend bezig zijn.


Sterker nog: 
Heerlijk Ventje kreeg de kans niet,
om ook maar één vinger uit te steken.

Het is wel duidelijk,
 wie de poppenbroek aan heeft
en
de poppenlakens uitdeelt.

***


Ik laat dit 'zorgresultaat' lekker zo liggen,
dan kan ik er minstens een week van genieten!

*

De Zondagssteek was en vaat zijn weggewerkt,
ik druk op 'publiceren',
neem een bakkie t
en dan maar niet te laat mijn lorren in.

*

Een gezellige avond verder
en
graag tot ziens!


Jeanneke

*


5 opmerkingen:

  1. Fantastisch wat een mooi 'tijds' beeld om te koesteren. Ik snap dat je het een weekje laat staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh heerlijk, ik hou van deze poppen-moedertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is weer een heerlijke zondag geweest en ook ik zou de poppenkleren zeker minimaal een week laten liggen.

    BeantwoordenVerwijderen