zaterdag 5 maart 2016

Gaat er (n)iets boven Groningen?

Welkom!

Gisteren ben ik naar de KNO-arts in het UMC in Groningen geweest.
De reis op zich is me niet tegengevallen, hoewel het weer ronduit slecht was, 
maar na anderhalf uur in bus-trein-bus kon ik gelukkig voor de deur
 van het UMCG uitstappen.

Wel gierde en ronkte de tinnitus erger dan ooit, en nog steeds, 
maar dat mag de pret van het KNO-bezoek in het UMCG niet drukken. 
Mijn gehoor is zo goed als terug in mijn ene goede oor, wat gistermiddag 
ook met het gehooronderzoek werd bevestigd.
Over de belastende tinnitus en hyperacusis werd met geen woord gerept, 
ook niet op mijn verhaal ingegaan, net zomin als op mijn bezoek aan 
en de bevindingen van het Audiologisch Centrum in Leeuwarden, 
waarvan ook een afschrift naar het UMCG was gestuurd (...). 

Wat mijn evenwichtsproblemen betreft, heeft ze, de KNO-arts, mij gerust kunnen stellen. 
Zij verwacht uiteindelijk een totaal herstel zonder restverschijnselen, waar ik graag op vertrouw.
Kan maanden duren, maar het zal goed komen.
Ik moet vooral ook in beweging blijven, maar met beleid;
om de zwaartekracht- en ruimtebeleving/functie in het evenwichtsorgaan
 te (blijven) activeren.
Dus niet achter de geraniae gaan zitten.
Toch al nooit mijn gewoonte of liefhebberij.

Drukte in alle vormen moet ik vermijden en op tijd voldoende rust/gas terug nemen.
Eigenlijk een beetje hetzelfde leefregel verhaal als met mijn hartritmestoornissen.
Ik ben er blij mee.
 Op alle fronten heb ik inmiddels de grens al stukken dichter bij mezelf gelegd
en dat bevalt uitstekend. 
 
Zo komt er tijd, rust en ruimte voor de dingen die fijn en goed voor mij zijn. 

Het belangrijkste 'ding' daarvan is,
en dat gaat tegenwoordig voor mij absoluut boven Groningen:
thuis!

***


Groetjes van huis tot huis
en 
graag tot ziens!


Jeanneke

*



6 opmerkingen:

  1. While today's translation into English is a little confusing I am gathering that the Dr. feels that you are following an expected course of recovery? I sure hope so. I cannot imagine how life-disrupting this condition could be. Take care dear friend. Rest, work on your balance and enjoy your improvements. Have a wonderful week end.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En nu maar weer verder afwachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede moed, en hopen dat de verbetering komt
    Fijne Zondag
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte en doe het rustig aan
    Fijne zondag groetjes uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap hoor: bus-trein-bus...en dat met een tuut in je hoofd.
    Lijkt me erg lastig. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk om te lezen zeg, dat het toch goed komt, en artsen.....over eigenwijs gesproken, praat me er niet van.......hartelijke groet,

    BeantwoordenVerwijderen