zondag 18 maart 2012

Prutswerk - Bungle

Welkom!
~~~~
Welcome!


 Al bijna een jaar had ik een mini charmpack gesneden en deels met de hand genaaid in mijn moeders naaibox
  liggen;
 ik was er door de vingerprik in september niet meer toe gekomen, om er met de hand nog een steek aan te doen. 
Maar vandaag vond ik het een uitgelezen dag, om eens te kijken, of ik op mijn QRR een toertje machinaal patchen zou kunnen maken.
Nou, wat zal ik zeggen... het is echt een eerste probeersel hoor... een echte broddellap.... 
Nogal wat naadjes lopen een scheetje beef :>/ beetje scheef.
Maar mijn Oma zei altijd: 
"Wat scheef zit, juffert goed". 
Ik hoop dus maar, dat het juffert, wat dat ook moge zijn :>)
Met recht prutswerk te noemen, om het gepriegel, maar ook om het resultaat.
Toch ben ik er blij mee en ik ga fijn door met die proefritjes op mijn QRR.
Oefening baart kunst, nietwaar?
( Dus wie is de moeder van kunst? )

1e Patch Proefrit - Broddellap op QRR  maart 2012
 ~~~~~
 A pre-cut and partly hand-sewn mini charmpack was waiting for the final stitches in my mother's sewing-box since almost a year. After the story with my finger in September I hadn't been able to do any stitching.
But, today, my QRR parked on the side table, I thought was kind of waiting for a test-drive...
Machine patching!
The results are not to write home about ( is that correct English?)
Real bungle... seams as well as the results...
 I am happy with it yet and I'll keep on trying on my QRR.

 *******

Vanmorgen vroeg had ik al lopen prutsen met violen en potgrond (ook Zondags-steek-werk), om een stel fleurige potten in mijn tuin en op mijn nieuwe tafel te kunnen zetten. Dat is allemaal heel gezellig geworden, ik heb het dik naar mijn zin en zie mijzelf en het al helemaal zitten met de mooie dagen die voorspeld zijn!
Dit is 'm, mijn tuintafel, extra opgefleurd met een mand violen.



 My new garden furniture. The basket with violets was an early in the morning creation of Mrs. Zondagssteek, another real Sunday's Stitch-ery. 

 *******


  Gezellige zondagavond gewenst en tot ziens!
Groetjes!
 ~~~~~
 Enjoy your day or evening!
Cheers!

16 opmerkingen:

  1. Nou het ziet er heel mooi uit. De Pfaff heeft een goede helpende hand gegeven.

    Groeten Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Machinaal quilten en patchen is een kunst op zich, werkt toch anders dan met de hand. Daar kun je veel trucjes voor leren hoor! Ziet er overigens niet slecht uit ( beter dan mijn eerste machine gebeuren, lol)
    Mooi hoor je tuintafel met stoelen!!!! Laat de zomer maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben sinds kort ook met de machine aan het patchen. Wat ik geleerd heb toen ik in nED was is, niet meteen de stukken op elkaar spelden maar eerst op elkaar strijken dan blijven ze al 'plakken'. Als het kleine stukjes zijn hoef je dan niet eens meer te spelden; En na elke naad even de naad strijken. Strijken en nog eens strijken.... Dat helpt echt. Ik vind het wel veel vermoeiender dan het handwerk;misschien zit ik nog te ingespannen te werken......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, je tuintafel, heerlijk om er buiten aan te werken! En dan je machine patchen, mijn Dear Jane maak ik op de machine (ma machine est ma coupine), heb er overigens al een poos niets meer aan gedaan (tijdgebrek)Het zal idd even wennen zijn, maar je Pfaff heeft een stofgeleider, ik vind dat geweldig, volgens mij zit het altijd recht op elkaar! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieffie ik loop een beetje achter met lezen; ik vind de bal uit je vorige bericht énig! En maar goed dat er nog mensen zijn die je dan op zo'n moment helpen. En wat nou broddellap; ik wou dat ik zo'n broddellap in elkaar kreeg. Ik vind 'em
    schattig en de kleuren/patronen zijn hartstikke mooi! Ja oefening baart kunst maar voor je eerste machinaal gequilte (is dit nederlands??) vind ik hem prachtig!
    Liefs,
    Stel
    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gewoon doorzetten en dat wordt het steeds minder scheef en misschien is een kwart inch voetje een goed hulpmiddel voor jou! Je tafel ziet er al hartstikke gezellig uit zo, hier moet nog worden gepoetst! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gaat helemaal goed komen met jou en je machientje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oefening en je niet laten ontmoedigen, dat is de beste manier, dus je zit op de juiste weg.
    Gezellige blommen heb je op tafel!
    Groetjes, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voor iemand die pas een nieuwe machine heeft vind ik dat je het al aardig voor elkaar hebt. Heerlijk he het voorjaar om je heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Jeanne,

    Ik vind dat broddelen wel meevallen. En je weet het hè? oefening baart kunst dat was eerst met hand quilten en nu dan met de machine. Maar met jouw handigheid en je QRR gaat dat vast lukken.
    Groeten Jacqui

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nice garde furniture and a lovely quilt block.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leontien Mulder-Heuwekemeijer20 maart 2012 om 07:28

    Hoi Jeanne
    Ik vind dat broddelen wel meevallen. Je hebt die machine pas. Het resultaat mag er zijn. Succes, ik ben benieuwd naar de vplgende broddels.
    Quiltgroetjes Leontien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. echt een nieuwe start van het seizoen, mooie tafel en stoelen een aardige meneer vrolijke violen en een mooi broddellappie !!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. >Wat zal dat een leuk quilt worden, leuke kleuren
    Ja laat het voorjaar maar komen, ben er ook aan toe
    groetjes Joke en een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  15. It all looks lovely to me ... Love the table and chairs ... just waiting for visitors and coffee!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schitterende tafel, daar heb je met dit mooie weer al aan lopen fröbelen natuurlijk. Toch wel vertederend je broddellapje, maak er een rand omheen en je heb een poppenquiltje voor je kleindochters. Is het meteen ook een oefenquiltje om machinaal door te quilten. Mocht je vragenhebben over het machinaal patchen en quilten je mag ze altijd stellen.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen