dinsdag 3 september 2024

Lang geduurd en veel gebeurd

Op een kleine Kerst en Nieuwjaars-post na,

is het vandaag op de kop af een jaar geleden, dat ik hier een rebbeltje schreef.

Het was me het jaartje wel.

Er is veel gebeurd,

veel  liefs, maar ook veel spannends,

teleurstellends en treurigs.

Daar ga ik niemand hier mee vermeien of vermoeien.

*******

Ik maak het goed, ben gezond, blij en gelukkig,

geniet van mijn kinderen en kleinkinderen en mijn pensioen,

terwijl ik ook nog steeds een paar uurtjes per week 

gezellige huishoudelijke hulp

 kan bieden bij een 90+ (nu) weduwnaar, zoals ik dat al vijftien jaren doe, 

maar nu zonder hijgerige controle van inkomensinstanties in o.a. mijn nek.

Ik participeer me dus nog altijd heel prettig suf.

*******

Handwerken is nu echt definitief verleden tijd, want een naald, 

in welke vorm of maat ook,

kan ik dan wel vast-pakken maar nooit meer vast-houden.

Voor met de hand schrijven,wat ik zó graag deed en doe, 

dus een pen ter hand nemen, geldt hetzelfde.

Dan is het toetsenbord echt een fantastische uitkomst!

Lang leve mijn chromebook.

Het is mijn plan om weer regelmatig van me te laten horen / 

lezen, al heb ik nog geen idee van de frequentie.

*******

Voor nu zeg ik maar weer:

dank voor je bezoek

en

graag tot ziens!

***


Jeanneke

*

3 opmerkingen:

  1. Welkom terug! Fijn weer een berichtje te lezen op je blog, gezellig. Niet meer kunnen handwerken... dat heeft vast een plekje moeten krijgen. Ik kijk uit naar wat je digitaal allemaal tevoorschijn gaat toveren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend fijn dat je weer gaat schrijven. Ik kijk er naar uit! Marian , Almere

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Positiviteit, gezellig als je weer schrijft/typt!

    BeantwoordenVerwijderen