maandag 20 februari 2023

3 x L = H

Alle

 Liefs

Leuks

en

Lekkers

hebben mijn afgelopen week 

Heerlijk

gemaakt.

Het begon op mijn verjaardag,
 met
bezoek,
veel lieve en leuke post, 
telefoon
 en 
andere feestelijke berichten 
via de diverse communicatiekanalen.

*

Het was ook een grote verrassing,
om op mijn (Valentijns)verjaardag 
een anonieme, mooie, lieve kaart 
op de mat van De Kottitch te vinden.....

Omdat ik de afzender niet persoonlijk kan bedanken,
ook géén idéé heb wie dat wel mag zijn,
doe ik het hier maar even:
Dank je wel! 

***

En toen werd het zaterdag 18 februari,
Wok-feest met de Lievelingen.
Het was jammer dat Oudste Zoon vanwege grieperigheid
niet kon komen, maar dat halen wij later een keertje samen in
en 
dan wordt het niet 'van de restjes'!

Het werd weer een avond om nooit te vergeten.
Vijf drie jaar oudere en grotere kleinkinderen, 
die blij waren elkaar weer te zien en
als magneten naar elkaar toe trokken, 
om de hele avond met elkaar op te trekken, 
eten te kiezen, te kletsen, lachen en genieten.

Zo was het ook voor mijn grote Lievelingen.

Dat is al een groot cadeau op zich,
die band en betrokkenheid te zien en te voelen.

De avond was 
Lief, Leuk en Lekker = Heerlijk.

Daar word ik gewoon gelukkig van.

***

 Jongste Zoon en Vriendin waren blijven slapen, 
want Ulvenhout is toch net even te ver weg,
 om na het Wok-feest
 nog terug naar huis te karren.
Dus hadden wij gisteren gezellig ontbijt met ons 3tjes,
waarna zij opstapten/instapten
en 
ik ook ging stappen:
Rondje Aalsum.
Nummer drie.

Het ging zó Lekker, 
het was zó Leuk, 
in de omgeving die mij zó Lief is:
Heerlijk.

Vandaag was ik niet te stuite(re)n:
ik ging er weer op uit voor een Rondje Aalsum.

Het stormde behoorlijk
 en eenmaal buiten Dokkum, op de vlakte, 
trok de wind hevig aan me, van mijn tenen tot mijn kruin, 
maar ik hield stand 
en liep/stapte/trapte anderhalf uur dapper door,
om volkomen uitgewaaid en opgefrist 
mijn Heerlijk Hofje in te lopen, 
waar de was driftig aan lijn en rek hing te 
droogklapwapperen.

En het allermooiste:
zónder een centje pijn in rug-bil-been.
Ik wrijf dat rug-bil-been gebied nog steeds 
iedere ochtend in 
met die (voor mij) 
heilzame Aconit Schmerzöl.

***

Zo, dan is het nu weer tijd voor een bakkie. 

Bedankt voor je bezoek en het (mee)lezen,
ook voor de reacties altijd,
 hier en in de mail of post,
waar ik van geniet en die mij goed doen.

Een gezellige dag verder gewenst
en
graag tot ziens!

Jeanneke

*


1 opmerking:

  1. Alsnog gefeliciteerd en wat een zalige dag was dat.
    Ik ga ook eens naar die zalf kijken.
    Groet Coby

    BeantwoordenVerwijderen