zondag 10 januari 2021

Thuis

Welkom in mijn Kreukelzone!

Na een slechte nacht zal ik eens kijken, wat deze dag mij gaat brengen.

In ieder geval kan ik de zinnen verzetten met een prachtig boek, 
dat ik mezelf cadeau heb gedaan,
dat veel herinneringen aan een bijzondere tijd 
met ook  bijzondere ontmoetingen
bij mij op zal roepen.


***


Een paar dagen geleden vroeg Sue 
"Where have you lived?"

Nu lijkt het mij leuk, om hier aan jullie te vragen:
"Waar hebben jullie gewoond?"

Ben je vaak verhuisd, misschien wel geëmigreerd, 
of woon je nog in je geboortehuis?

Ik zal zelf beginnen met een boekje open te doen
 over mijn thuis-en-verhuis geschiedenis:

 1955 geboren in Musselkanaal 
en kort daarna verhuisd naar
 1955 - 1958              Amersfoort
 1958 - 1964             Gorinchem 
1964 - 1974              Groningen
            1974 - 1975            Oslo (Noorwegen)
                                                 1975 - 1979              Groningen, 2 adressen                                        
        1979 - 1991   Den Haag, 3 adressen
1991 - 1994          Waddinxveen
1994 - 1997                Lioessens 
1997 - 1998    Gasselternijveen
1998 - 2006                     Anjum
               2006 - heden   in Dokkum, 2 adressen.

Het staat allemaal een beetje schevig onder elkaar.
Maar ach, past wel goed bij de Kottitch Kreukelzone.

***


Een mooie zondag gewenst
en
graag tot ziens!


Jeanneke

*

6 opmerkingen:

  1. Hallo Jeanneke, ich habe von 1973 bis 1976 in Oslo gewohnt :-) vielleicht sind wir uns dort mal auf der Straße begegnet :-)
    Liebe Grüße von Annette aus Süddeutschland...die auch schon viele Adressen hatte...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh my goodness.....you have moved alot......
    I have lived in 3 homes......2 with my family.......1 once married......also the year I left home I lived in 4 houses....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello Jeanneke. You have lived in many places! I once counted all the different addresses at which I have lived since I was born, and this house I live in now is number 25. Many different homes/apartments, several different towns, but all in California. Our family moved around a lot when I was a child.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik begon in Andijk, een dorp in Westfriesland. Verhuisde naar Hoorn. Toen ik ging werken verhuisde ik naar Haarlem. Daar trouwde ik, woonde daar op 3 verschillende plekken (klein-groter-grotere flat). Vertrok met het gezin terug naar Hoorn. Daar hebben we inmiddels onze 4 woning betrokken. Kortom, ik weet wel wat verhuizen is. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja, geboren in Andijk, verhuisd naar Hoorn. Toen verhuisd naar Haarlem op kamers. Getrouwd 3 woningen in Haarlem, terug naar Hoorn (ook 4 woningen), tijdelijk naar andere woning ivm renovatie en weer terug.
    Kom ik op 11 verhuizingen. IK vind het genoeg, al zal er bij het ouder worden wellicht nog eentje bijkomen? Maar het valt in het niet bij jouw verhuizingen, je bent het meest ervaren. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk te lezen dat je geboortehuis inMusselkanaal was. Mijn moeder is in Onstwedde geboren en ik heb mijn oma wel eens over Kopstukken gehoord... maar de link daarmee weet ik niet meer.

    Ik ben weer aan het Blogger geslagen en kwam jou blog in mijn bloglijst tegen. Leuk te lezen dat je nog steeds blogt.

    Minder leuk te lezen dat je behoorlijk in de kreukels hebt gezeten. Ik hoop dat het nu weer goed met je gaat, hartelijke groet, Willeke

    BeantwoordenVerwijderen