zondag 18 maart 2018

Zondags(steek on)rust

Vrijdagmiddag om 4 uur begon het weekend in Huize Zondagssteek.

De woonkamer was geïsoleerd...


... en grotendeels be-vloerd...


...en ikzelf was geheel ge-vloerd.

Dat was na een ongestoorde nachtrust van acht hele uren over.

*

Voor een beetje leuk weekendgevoel
had ik het bloemetje van boven gehaald en gezellig bij de ingang van de bouwput gezet,


terwijl de amaryllis al sinds woensdag vanaf de trap de ingang via de
( van 07:00 tot 16:00 uur openstaande )
voordeur opfleurde.


***


Thuis-broodbak-collega-met-auto Anneke
had aangeboden om met mij naar de molen in Burdaard te gaan, 
om de broodmeel voorraad aan te vullen.
Hoefde ik niet te fietsen met die grimmige kou en die knetterharde oostenwind.

Dat was fijn!

Er staan nu zeven kilo's meel voor 14 maal heerlijk brood op de plank.
Van de kelderkast.

*

Vanmorgen om 07:00 uur zette ik
( helemaal gewend aan de ambachtelijke/bouwvakkers starttijd... )
de broodbakmachines aan om het deeg voor drie broden te kneden.

En omdat ik weer in de woonkamer kon lopen,
 werden de degen, zoals gewoonlijk, daar bij de verwarming gezet om te rijzen.






*


Ondertussen schoof ik gauw een citroencake de oven in
en
was de machine helemaal klaar met een bonte was,
 die naar buiten aan de lijn en op het rek kon,
waar alles al snel als planken hing te vriesdrogen.


De tuinmeubelen zijn van de week door de bouw-vaklui al aan de kant gezet, 
zodat morgen meteen begonnen kan worden met het isoleren van de buitenmuren.

*

Om half elf  waren cake en broden klaar.

Voor de bakker!


***



Er komt vanmiddag hier toch geen mens over de vloer, 
en het is prachtig zonnig weer,
dus ik trek de stevige stappers aan en zal eens kijken,
 of ik een rondje Aalsum kan wandelen.

Een mooie, zonnige zondag gewenst,
met
fleurige groet
en
graag tot ziens!


Jeanneke

*









5 opmerkingen:

  1. Het renoveren gaat voorspoedig en wat fijn dat je niet zelf op de fiets meel hoefde te halen. Mooie broden!
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, een nieuwe vloer en warmte in je huis.
    Schattige foto, de bloemen bij het hout.
    Dapper, de wandeling. Ik ben bij de warme kachel gebleven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Your home looks so bright and welcoming, even with the construction. To lay a vase of flowers in the midst of the project...well, that is just brilliant. I hope that one of these days you can show me the finished project in person!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat zal je het zat zijn, de rommel en de de open deur van 07.00uur tot 16.00uur., met deze snijdende kou, ik heb best medelijden met je. Ik hoop dat het snel achter de rug is.
    Gisteren heb ik mijn rondje niet kunnen maken, van middag lekker een eind gelopen, was heerlijk, vooral met de wind in de rug.
    Nog bedankt voor je kaart, wat lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh how wonderful! You are navigating the project with such grace and patience. I would love to come by for a slice of bread and a cup of tea, dear friend. xo

    BeantwoordenVerwijderen