maandag 1 januari 2018

Voor het eerst...

...sinds 1955 was ik met de jaarwisseling alleen.

Dat was echt nieuw voor me en dus wel even wennen,
maar het is me goed bevallen.

***

Radio en televisie heb ik niet. Die heb ik de deur uit gedaan, omdat alle geluid dat zij voortbrengen hevige aanjagers voor mijn tinnitus zijn, waardoor ook mijn evenwicht het voor de kiezen krijgt en ik ga zwalken, of letterlijk omval.

Goed, geen herrie om me heen dus, maar wel 24/7 in mijn hoofd, waar ik, met buitensluiting van zoveel mogelijk geluid van buitenaf, redelijk goed mee heb leren leven.

Zo was er ook geen TOP 2000, of Oudejaarsconference voor mij en
ook geen vuurwerkshow; wat ik overigens totaal niet als een gemis ervaar.

Het dagelijkse wandelen heeft aan mijn welzijn en welbevinden een enorme positieve impuls gegeven. 
Alleen al door het buiten zijn, echt buiten, meestal tussen de weilanden, op de vlakte, in mijn eentje, met mijn eigen gedachten en in mijn eigen tempo, voortstappend op weg naar die 1066 gelopen kilometers in het afgelopen jaar.

***


Vanmorgen ben ik om 10 uur aan mijn wandelplan voor 2018 begonnen met een rondje van zes kilometer om Dokkum.

Kreeg nog even een storthagelbui over me heen, maar de plu was mijn schild
( ...ende betrouwen.... ).

De kop is eraf!

***


De tafel is gedekt, ik ga aan de gado gado.
Gisteren zelf gemaakt en 1/3 deel genuttigd en genoten.
Vanavond geniet ik van een ander deel, zelf opgewarmd, 
terwijl het laatste part ijskoud vertoeft in een 5***** huis van bewaring.

***


Iedereen die dit leest:
een goed begin van het nieuwe jaar gewenst
en
graag tot ziens!


Jeanneke

*


4 opmerkingen: