vrijdag 30 mei 2014

'Ik kan niet heksen'...

... die woorden lagen mij eind tachtiger jaren van de vorige eeuw 
 in de mond bestorven
( ik weet het: ik word oud... en dat vind ik een zegen ).

Maar nu, 
na 25 jaar geleden met de Q-koorts besmet
en inmiddels op quiltgebied behoorlijk gepokt en gemazeld te zijn, 
kan ik met een gerust hart zeggen, 
dat ik wel degelijk kan hexen.

Heerlijk hexen, ook nog.

 *

Met twee nieuwe projectjes ben ik voor de draad gekomen;
het ene is op honingraat basis uit mijn Kleine Walhalla - bijenkorf


...en in het andere ga ik allerlei restjes en lapjes, die ik in de loop der tijd
 heb gekregen, gekocht en bewaard, verwerken in die prachtige blokken
 van verlengde hexagons.

Is het plan...

Bij Jellie kocht ik kort geleden in de opruiming het pakketje van Sue Daley.

Ik doe het op mijn gemak, neem lekker de tijd, want uiteindelijk komt met elke dag een draadje alles dik voor elkaar.
Maar voorlopig wordt er eerst in Huize / Woonkamer / Atelier Zondagssteek 
met passen en meten nog de meeste tijd versleten.


***



Dit boek kocht een paar jaar geleden al, 
maar nu kon ik er pas toe komen om het te gaan lezen.

Mijn betrokkenheid bij en mijn hulp en bezoeken tien jaar geleden 
aan mensen in BosniĆ« maken, 
dat ik ook dit boek met bijzondere belangstelling en gevoelens lees.



***



Vandaag deden de Elfstedentocht wandelaars Dokkum aan.
Wat boften ze met het schitterende weer, nadat ze op de eerste 
wandeldagen vele kilometers door de stromende regen hebben moeten klotsen.

Op Tweede Pinksterdag wordt traditiegetrouw de Fiets Elfstedentocht verreden.
Die komt voor Huize Zondagssteek langs, dus als het een beetje meezit met het weer, 
zit ik met mijn tuinstoel pontificaal op de eerste rang
 :>)

***



Een fijne avond gewenst en graag tot ziens maar weer!


Jeanneke

*

5 opmerkingen:

  1. Je hebt leuke projecten onder handen. Mooie stofjes die je uitgekozen hebt,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo je hebt weer een mooi weekend voor de boeg. Leuk jij ook aan de hexenkoorts. Je weet ik heb er al 3 af en ben nu bezig met de varia-hex.
    Als je mij de maat van je hexagon door geeft zal ik wat hexagoonen voor je knippen.
    Fijn weekend en hex ze.
    Hexgroetjes Leon10

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, ik ben ook bezig met een klein hexprojectje. Een klein grandma's garden kleedje voor op de tuintafel. Veel plezier ermee.

    groetjes, Alie

    BeantwoordenVerwijderen