Welkom!
Vandaag een week geleden vertelde ik toch dat ik persoonlijke post had ontvangen
van die firma, die gratis hoortests aanbiedt aan ieder die zich 55+ mag noemen?
En dat ik mij daar zo aan geërgerd had?
Om te achterhalen hoe zij aan mijn gegevens waren gekomen, ben ik meteen
de volgende (maandag)ochtend om 9:00 gaan zitten met een bakkie, de telefoon en pen papier en heb de Dokkumer vestiging gebeld.
De dame die mij te woord stond, wist alleen te melden, dat de chef en ondertekenaar van de brief die dag 'op route' was en dat zij ook geen idee had, waar het overkoepelende hoororgaan mijn gegevens vandaan had.
Ik kreeg het telefoonnummer van de Centrale Klantenservice (...) in Dordrecht,
kreeg een telefoniste aan de lijn, die mijn bericht door zou geven aan de klantenservice en dan zou ik wel teruggebeld worden.
Voor ik ophing, zei ik, dat dat pertinent die dag moest gebeuren.
En zo geschiedde.
Een uur later: vriendelijke dame aan de lijn, maar ook geen notie van de bron waaruit aangekocht was.
Ik kreeg weer een ander nummer, nu van een bedrijf in Den Haag, Cendris,
dat die bestanden beheert.
Daar, in Den Haag, beloofde de dame (willen mannen dat werk niet doen?)
het uit te zoeken en dan zou zij het mij laten weten.
Twee dagen later: mail van Cendris met bronvermelding database, of hoe dat dan ook moge heten.
Via mijn PostNL verhuisbericht van eind 2009 naar Huize Zondagssteek en via Sanoma uitgevers, bij wie ik vier jaar geleden een tijdschriftabonnementje voor mijn schoonzoon als verjaarscadeau had gekocht, waren mijn naam-, adres- en leeftijdsgegevens bij de
'Leuk om te horen' firma terechtgekomen / door die firma aangekocht.
Mijn gegevens zijn uit het bestand gehaald, ik ben tevreden.
Er is naar mij geluisterd,
ik ben gehoord
en dat vind ik nog veel leuker, dan te kunnen horen :>)!
***
De buikgriep is nog niet over, dus ik blijf lekker met mijn beschuitjes, thee, boeken en laptop op de bank hangen, met zicht op mijn 'Polaris' quilt.
Morgen ga ik naar de dokter.
Fijne zondag verder en graag tot ziens!
Jeanneke
*
Fijn dat je uit de database bent gehaald. Maar nog fijner dat je naar de dokter gaat. Ik hoop dat het snel over is.
BeantwoordenVerwijderenQuiltgroetjes Leontien
Ik wens je beterschap! Hopelijk valt het allemaal mee, morgen bij de dokter!
BeantwoordenVerwijderenVeel liefs, Juliëtte
Beterschap. Geeft vast een heel fijn gevoel dat zulke bedrijven naar je luisteren, daar ben ik niet altijd even zeker van. Fijne zondag
BeantwoordenVerwijderenHopelijk knap je toch echt gauw op nu.
BeantwoordenVerwijderenJe bent even bezig maar dan ben je er wel achter.
Goed van jou, al die dames die je gesproken hebt zullen wel raar opgekeken hebben.
Wou dat ik dat geduld had om te doen.
Groetjes,
Marga♥
En nu geen bril bestellen bij Pearl. Want dat is hetzelfde bedrijf en zit je zo weer in het bestand.
BeantwoordenVerwijderenHope you feel better soon dear friend. Data collection is indeed an intrusion these days. I feel rather hopeless about it all. We have big issues here. Very unsettling.
BeantwoordenVerwijderenAnyway, as long as we can sew and knit and quilt, we are good, yes?
The perils of technology...loss of privacy. Good to you for fighting back!
BeantwoordenVerwijderenI hope you feel much better soon, Jeanekke.
xo
Ja, war ze niet overal je gegevens vandaan halen. Ik hoop dat het gauw beter met je gaat.
BeantwoordenVerwijderenWat een gedoe en wat moet je er moeite voor doen om dit uitgezocht te krijgen. Fijn dat gelukt is en dat je er tevreden mee bent.
BeantwoordenVerwijderenWens je beterschap hoor, het zou fijn zijn als je gauw weer opknapt.
Good for you to get your name and information removed! Well done. Now if you could just get over the flu bug by making some phone calls. Hope you feel better really soon. Hugs was Washington (the state). ♥
BeantwoordenVerwijderen