vrijdag 10 november 2017

Winterklaar - Ik zit gebakken

Welkom!


Vanmorgen al vroeg op de fiets naar Burdaard,
om een wintervoorraad broodmeel in te slaan.


Ik moest er even twintig kilometer voor fietsen, tien heen - tien terug, 
op de heenweg tegen een harde, miezernatte wind, maar wat voelde ik me rijk, toen ik dit thuis uit de fietstassen haalde en op het aanrecht kon zetten.




Voldoende voor 20 broden = 14 weken en met dit en wat ik nog heb staan, kom ik de winter dus lekkerrrrrrr een heel eind door.

Voor het geval dat...
...hoef ik niet op Elfstedenwijze af te zien; stel je voor!

Zit ik toch gebakken?

***

 Toen ik vertelde, dat het zwoegen was geweest, tegen de wind in, slagmiezer op de snoet, op de fiets uit Dokkum, antwoordde de molenaar, dat ik juist óók moet genieten van zulk weer.

?

Hij zei te genieten van tegenwind.
Niet alleen als molenaar, voor de molen, 
maar beslist ook als mens, 
van tegenwind, in het leven.

Mooi. Voor hem.

Ik heb liever iets minder ruig(d)e wind in de zeilen.
Op de fiets en in het leven.

Al weet ik heel goed: "Liever koekjes worden niet gebakken",
ik voel me, ook wat dat laatste betreft, momenteel zogezegd gebakken zitten.

Dat is geluk, weelde en nooit vanzelfsprekend.

Om dankbaar voor te zijn.

En dat ben ik.

***



Groetjes
en
graag tot ziens!


Jeanneke

*



4 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk om zelf je broodjes te gaan bakken.
    Geniet lekker van het verse brood.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kan weer lekker vooruit.
    Geniet deze winter van je verse brood.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om dit blog te lezen... broodbakken. We hadden het hier net over...Ons brood wordt tijdelijk noodgedwongen ergens anders gekocht maar smaakt ons niet... Manlief zei tot mijn grote verbazing... dan ga je toch weer zelf bakken...Dus deze week ook maar eens naar de molen...*Ü*...

    Veel broodbakplezier!!!

    BeantwoordenVerwijderen