donderdag 20 juli 2017

Welkom!

 Vandaag krijg ik voor een paar dagen mijn oude buurvrouw/vriendin
 uit Den Haag te logeren.
Het huis is aan kant en haar bedje opgemaakt met fris gewassen en zó van de lijn gestreken beddengoed.

Morgen gaan we een dag naar Schier(monnikoog), waar zij nog nooit eerder is geweest.

Ik was er ook pas voor het eerst in mijn 60+ bestaan op 5 juni van dit jaar, hoor...
Hier kun je foto's en verslag van die dag bekijken.

De weersverwachting voor morgen is werkelijk fantastisch, de e-tickets voor de boot zijn uitgeprint, dus we hoeven morgen op Lauwersoog niet in de rij voor de kassa.

We nemen boterhammen en drinken mee.
De koelelementen liggen in vier sterren IJspaleis Zondagssteek
 hun ideale temperatuur van ver beneden nul te bereiken.

Voor de boterhammen heb ik twee broden gebakken van meel dat ik kocht


een half uur fietsen vanuit Huize Zondagssteek in Dokkum.


Met de fietstassen vol lekkers weer terug...


 Vast en zeker "Oant sjen / Tot ziens",
want het scheelt een hoop verzendkosten, als ik het op de fiets kan halen.
Dan komt dat ook, wat je noemt: 'Voor de bakker'!

Heel fijn, aangezien ik op de kl€intj€s moet letten.
En er geen boterham minder om wil eten!

*


Links ligt een brood van Weidemix
en voor het andere brood heb ik Terpenmix 
(met 1/3 deel ongebleekte tarwebloem wegens te weinig Terp) gebruikt.

Frieser, landelijker en ambachtelijker kan het niet, toch?

 Ik heb ze rijkelijk bestrooid met maanzaad, 
voor de broodnodige (nou ja...) variatie
en omdat ik dat zelf zo lekker vind.

Dat worden vast en zeker een paar  heerlijke dagen,
in alle opzichten.

***


Alvast een goed en gezellig weekend gewenst
en
graag tot ziens!


Jeanneke

*

5 opmerkingen:

  1. Meid, wat een leuk stukje weer! en die broden.....ik ben er jaloers op zeg, die zien er uit om zo in te bijten, dat wordt een heel gezellig daagje met vriendin, geniet ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love home made bread! Yours are beautiful as well. Have a great trip.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wens jullie fijne dagen samen! En smakelijk eten van deze prachtige broden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel plezier op Schier.
    Brood ziet er heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoals de vorige schrijfster zegt: "VEEL PLEZIER OP SCHIER".
    Ik geniet elke keer weer van je stukjes.
    Mooi weer dus geniet er samen van.

    BeantwoordenVerwijderen