donderdag 25 mei 2017

Drie weken...

...sinds mijn laatste bericht.
Dat is, geloof ik, nooit eerder in mijn Zondagssteek bestaan vertoond.

Niet dat ik niets meemaakte, integendeel.
Het waren drie tjokvolle weken van dagelijkse drukte en
veel feestelijke en minder feestelijke verrassingen.

Mijn oudste broer, tevens de oudste van ons achten, werd 65 jaar.
Een bijzondere verjaardag, waar ik graag op een bijzondere manier bij stil wilde staan.

Deze quilt deed ik hem cadeau:








Hij was er verguld mee.

*

Vier jaar terug had ik een andere bestemming voor deze quilt, zoals sommigen zich misschien kunnen herinneren,
maar ik vond dit nu toch veel beter en blijer, voor iedereen.

Het leven vieren.

***


Dan gebeurde het op 12 mei, dat Wonderwijffie thuis van het grote bed af rolde, 
maar daar goddank niets aan bleek over te hebben gehouden.

Hier ligt ze bij oma op de ( omgekeerde ) String Quilt




Lekker veilig, kan ze niet vanaf rollen...


***

Op 14 mei, Moederdag, lieten Jongste Zoon en Dochter, die allebei een eind bij mij uit
de buurt wonen, dit schitterende boeket bezorgen


Toen de lelies uitkwamen, verspreidden ze ook hun karakteristieke geur...
Ik heb het boeket met vaas en al buiten op de tuintafel gezet,
waar het nu nog staat te gloriëren.


***


Kleindochter Schattebout in Nunspeet werd op 21 mei 6 jaar
 en dat hebben we met zijn allen gevierd.

***


 Heerlijk Ventje had afgelopen dinsdag de pech uit een laag klimrek in het dorpsspeeltuintje te tuimelen.
Daarbij brak hij zijn bovenarm, net boven de elleboog; ellendige plek.
Die zit voorlopig zes weken in het gips.

***


Heel mooi nieuws kreeg Oudste Zoon vorige week.
Hij kan binnenkort verhuizen naar eigen woonruimte in Tynaarlo.

Daar ben ik ook geweldig blij mee, voor hem.
En trots ben ik, 
enorm trots, 
op hem!

***


Ik heb mijn dagelijkse wandelingen van minstens drie kilometer voor twee weken moeten staken, omdat mijn ene knie ging opspelen.
Even pas op de plaats dus.
Ik hoop gauw weer de benen te kunnen nemen, 
want ik ben met 484 km. al bijna halverwege mijn doel voor 2017:
1000 kilometer lopen.

Ben ik best wel een beetje trots op en een boel blij mee.

***


Nadat mijn bezwaar tegen de toepassing van de Kostendelersnorm / Participatiewet
door de gemeente ongegrond was verklaard, werd mij door hen te kennen gegeven, 
dat ik nog in beroep kon gaan bij de Bestuursrechter in Groningen.

Dat heb ik gedaan.

Ik kreeg bericht, dat ik na betaling van de griffiekosten, uiterlijk eind juli
een oproep voor de zitting kan verwachten.

Daar kijk ik naar uit.

Dan heb ik alle stappen gezet en hoef ik me later nooit voor 't hoofd te slaan 
en te denken:
"Had ik maar...".

Toch zal ik blij zijn, als dit hele participatie-akkefietje achter de rug is.

***


Nu de keuken in voor een éénpersoonsmaaltje.
Dat wil trouwens maar moeilijk wennen hoor,
al lukt en smaakt het altijd prima... 

Ik had gedacht mezelf vandaag te trakteren op verse asperges.
Heerlijk!

Al met al, 
met dit prachtige weer 
en 
helemaal niets te klagen,
is het louter genieten
met een dikke, grote G

***


Een mooie Hemelvaartsdag verder gewenst
en 
graag tot ziens!


Jeanneke

*


6 opmerkingen:

  1. Wrat een wederwaardigheden allemaal! De quilt heeft een goede bestemming gekregen, hij is erg mooi. Jammer van je knie, heel knap dat je al zo ver bent met je kilometers. Wij hadden vandaag de 11Stedenwandelaars op doortocht. Daar neem ik mijn pet voor af! Eigenlijk heb je dat al achter de rug! Succes met je beroepsprocedure en eet smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooi verjaardagscadeau heb je hem bezorgd.
    Beterschap met je knie, hoop dat je snel weer enkele kilometers kunt lopen.
    Ik kan me indenken dat het wennen is om een eenpersoonsmaaltijd te maken. Anders heb je direct voor de volgende dag al wat onder het dekseltje. fijne dagen. Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  3. So many things going on in your life, dear friend! Soak it all in! xo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sounds like you have indeed been very busy with mostly good things. The quilt is beautiful, hope good health returns to all.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn weer wat van je te horen. De quilt is prachtig en fijn dat je broer er erg blij mee is.
    Groetjes en nog vele fijne wandelkilometers.
    Liefs Leontien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is goed om met een quilt het leven te vieren, goed om de liefde door te geven.
    Heel vervelend de ongelukjes met de kleinkinderen maar gelukkig gaan die ook weer de goede kant op.
    Nog gefeliciteerd met broer en met de "grote" kleindochter, alweer 6 jaar dat is al een hele dame aan het worden.
    Wat ontzettend goed nieuws over oudste zoon, kan me heel goed voorstellen dat je daar heel trots op bent.
    Hopelijk is je knie snel beter en kan je verder lopen, doe het je niet na, petje af hoor.
    Veel succes met je beroep.
    Geniet van het mooie weer.
    Groetjes en een knuffel,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen