vrijdag 21 november 2014

Tunnelvisie...



Op 12 april van dit jaar had ik het hier over 


en dat ik daar van geen kant, voor geen prijs doorheen ging,


zolang de gemeente geen werk zou maken van 
verbetering van de veiligheid(sbeleving) van fietsers,
omdat met name in die zijgang het schorriemorrie
een ideale hangplek had gevonden voor allerhande duistere praktijken, 
of praktijken in het duister,
tevens ideale vluchtroute bij (voor hen) onraad...

*

Toen ik vanmiddag op mijn fietstoertje 
bovenlangs, over het trottoir, de tunnel passeerde, 
 viel mijn mond open en ik bijna van mijn fiets, 
toen ik dit zag:



zijgang afgesloten.

*
In de hoofdtunnel werd tot voorzichtigheid gemaand, 


om de schilder, die verderop in zijn oranje hes de betonnen wand
 aan het schilderen was,
niet in de problemen te brengen.


Welkom in Dokkum, Dongeradeel, 
de gemeente met een unieke (fiets)tunnelvisie!

*

Ik vond dat dit direct even gemeld moest worden.

Mochten ze iemand zoeken om straks bij heropening van de tunnel 
het lint door te knippen, of met de fiets een openingsrit(ueel) uit te voeren,
mogen ze op mij een beroep doen
:>)

***


Ter verhoging van de feestvreugde kwam vandaag ook nog
deze prachtige Siggy van Sabina met de post



***


Nu ga ik nog een toertje borduren aan mijn antieke merklap uit Marken,
waar ik een andere keer op terug zal komen.

OJEE - Zoon zet thee... 
Heerlijk, vrijdagavond, begin van het weekend.

Bedankt voor je bezoek en graag tot ziens!


Jeanneke

*

6 opmerkingen:

  1. Fijn dat er dan eindelijk toch iets schijnt te gebeuren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prima dat er werk wordt gemaakt van zo'n tunnel(ingang) Vool borduurplezier dit weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn en een rustig weekend Jeanneke en Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, toch weer een verslag van je fietstochtje, enig, fijn weekend! (hier is zoonlief ook thuisgekomen en hangt z'n was weer aan de lijn) groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je ziet af en toe gaat er toch nog wat gebeuren.
    Ik heb van de week ook weer een siggy gehad uit Duitsland.
    Quiltgroetjes en een fijn weekend
    Leon10

    BeantwoordenVerwijderen