woensdag 26 november 2014

Dokkum doet (je) wat!

Welkom!



Had ik het hier onlangs over de enorme opknapper van de enge fietstunnel in
Dokkum,
vandaag kreeg ik een verrassende e-mail van Duco de Boer:

Hallo,

Ik ben zojuist op u blog beland vanwege het fietstunneltje in Dokkum.
Ik wil u even mededelen dat ik momenteel hard aan het werk ben voor een kunstwerk in het Tunneltje...
Wat mede mogelijk gemaakt word door de gemeente Dokkum.

Dus ik kan u met een gerust hart mededelen dat er verandering in dit saaie tunneltje komt;)

Vriendelijke groet,
Duco de Boer


Na een beetje ge-google kwam ik hier meer te weten over Duco's eerdere artistieke bezigheden.

En in de woensdagse huis-aan-huis editie van de Nieuwe Dockumer Courant las ik een uur geleden dit

*


De oude stadsleus: " Dokkum doet je wat" is door de gemeente glimmend opgepoetst en binnenkort kunnen we in plaats van over een enge fietstunnel over een kleurrijke fietsbelevenis spreken.

Doorgang in Dokkum,
met dank aan de gemeentelijke tunnelvisie :>)

***


Aan het bestaan van ziekenhuis de Sionsberg als zodanig
 is een einde gekomen.

Niets meer aan te doen.

Zorgelijk.

Zonde.

*

Aan de heelmeesters  ( letterlijk ) lag het niet, ook niet aan hun eventuele zachtaardigheid, 
aan wiens uitstekende zorg ik me vol vertrouwen over heb gegeven vanaf 2010,
toen bij mij darmkanker werd geconstateerd en ik in de Sionsberg,
op twee straten afstand van Huize Zondagssteek,
opgenomen, geopereerd en gecontroleerd kon worden.

En in 2011, toen De Vlerk via een stupide speldenprik zijn intrede deed 
en ik met spoed, op een zaterdagmorgen ook nog, geopereerd moest worden.
En opgenomen.

Dat kon allemaal in Dokkum.

Tot voor kort.

Vanmorgen was ik voor een akkefietje met de darmen weer bij de chirurg op het spreekuur op de polikliniek, die nog wel open is.
Voor een coloscopie onder narcose, die hij nu voor mij  noodzakelijk vindt,
zal ik binnenkort naar het ziekenhuis in Drachten moeten, 
want de OK's liggen plat in Dokkum.
Gold dat maar voor de patiënten uit deze regio...

Ook de Spoedeisende Hulp ( ADOA ), 
waar ik op 1 november jongstleden met hartklachten terechtkon,
 is gesloten.

Poppedijn, die op 3 december in de Sionsberg aan haar amandelen geholpen zou worden, 
is doorgestuurd naar Leeuwarden, waar zij over vijf à zes weken pas aan de beurt zal zijn.
Lastig, vooral als je weet, dat dat kleine kind van vier jaar net uitgebreid op de ingreep was voorbereid.

*

De chirurg, en hij niet alleen, dat moge duidelijk zijn,
 hoopt op een doorstart, mogelijk in afgeslankte vorm,
maar dat is allemaal afwachten 
en kijken, of en hoe de wind ( en vooral welke ) gaat waaien.

Geheel voor mijn eigen rekening voeg ik daar aan toe:
of dat een bepaald bewind doorgaat met maaien.

Het doet mij allemaal nogal wat...

***



Nog iets leuks of gezelligs te melden, Mevrouw Zondagssteek?

Jazeker.

Vrijdag ga ik met Jongste Zoon en Poppedijn
met de bus en met de trein
naar Nunspeet voor een dagje feest
bij dochter-zus-tante
die jarig is geweest!

***


Nog een gezellig staartje aan de avond gewenst en graag tot ziens!


Jeanneke

*



11 opmerkingen:

  1. En hoe kom je in Drachten? Dat betekend voor jou dus 2 bussen,eerst naar Leeuwardn en daar de bus pakken naar Drachten denk ik.
    Veel plezier vrijdag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat zijn niet zulke leuke berichten voor Dokkum. Jammer dat een ziekenhuis zo dichtbij zijn deuren moet sluiten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. An unfortunate situation most certainly. Health care is complicated everywhere. Here we have mergers and monopolies. Best of luck to you.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer ja..heb t nieuws over de Sionsberg gezien en de gevolgen daarvan zijn enorm!!

    Wat goed zeg...die fietstunnel make over..!!

    En het belangrijkste..FIJNE FEESTDAG VRIJDAG...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat vervelend, bij ons is ook zoiets gaande, als alles doorgaat moeten wij vooe spoedeisende hulp en operaties e.d. naar Nieuwegein. Onbegrijpelijk, maar het is niet anders, we hebben geen keus.
    Dat zal een fraaie fietstunnel worden, waar je zo wie zo overdag weer gebruik van kan maken.
    Hele fijne vrijdag en ga er van genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je tunneltje op geleukt gaat worden.
    Maar balen van jullie ziekenhuis. Snap zulke dingen nooit. Nu staat er zo een gigantisch pand leeg waar alles op/aan/in zit wat gewoon nodig is en gebruikt kan worden.
    Hoop maar dat er gauw bericht komt dat ze toch een doorstart gaan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hopelijk voor jullie dat er toch een doorstart gemaakt wordt.
    Leuke reactie kreeg je op je blog over het fietstunneltje!!!
    Een hele gezellige vrijdag+staartje-geniet deze dag en laat je zorgen maar thuis.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Have a fun day Friday!
    It will be so nice to have the improvements in the bike tunnel. Now for the hospital to open its doors again so you don't have to worry about needing to go so far away when you need to visit one.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is wat daar in Dokkum. Wat een toestand. Vorig jaar nog voor miljoenen verbouwd. Vanmorgen lees ik dat het uit de pot van de ouderenzorg is betaald. Ik werd zo boos..... maar het lost niets op vrees ik. Hopelijk wordt 'jouw' tunnel een beauty haha. MAar eens afwachten. Morgen een hele gezellige dag! Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Was deze week in Dokkum, zo leuk maar dat ziekenhuis....wat een strop voor jullie allemaal......jammer! Ik hoop dat iemand z´n verstand weer vind en de moed heeft dit besluit te keren!
    Hoop dat je een fijne dag hebt gehad op vrijdag!!
    Fijn weekend (ik wel, want morgen alweer naar Dokkum met (niet-handwerk) vriendinnen!)
    groetjes
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Daar ben ik ook weer eens...... Hier is het hetzelfde laken en pak. Het dichrbijzijnde ziekenhuis heeft gelukkig wel een doorstart gemaakt. Maar wel in een uitgekleedde vorm. Het echte ziekenhuis is voor mij drie kwartier met de auto.

    BeantwoordenVerwijderen