zondag 21 januari 2018


Van de week kocht ik een voordeelbaal met 5 kilo uien voor € 1,49.
Vandaag is daar nog maar de helft van over, want van twee kilo maakte ik direct na aankoop een flinke pan uiensoep en vanmorgen zette ik een pan hachee op, waar ook nog eens een pond in verdween.

Toen de hachee klaar was, heb ik de wandelstappers aangetrokken voor mijn dagelijkse 'straatje om'.
Het was ongewoon mooi weer hier: helderblauwe lucht met witte vliegtuig- en wolkenstrepen, hier en daar een dotje grijs, zonnetje erbij en helemaal niet koud.
Dat zonnetje maakte het gewoon voorjaarsachtig; ik kon er geen genoeg van krijgen.
Mijn ommetje mondde uit in een prachtige wandeling van acht kilometer.

Die heb ik maar weer binnen.

Tikt lekker aan zo.

Doet en voelt ook heel erg goed.

Als ik zo doorga en ik vind geen andere 'uitdagingen' op mijn weg,
 schiet ik dubbel en dwars mijn 1000 kilometerdoel voorbij.

Thuisgekomen thee gezet en een zelfgebakken boterham
 klaargemaakt...


 ...met zelfgemaakte, zachte kruidenkaas
( volgens recept van Annemiek )



Wat een zalige zon-dag.

***


Ik heb weer een paar mooie boeken liggen.





Kan ik voor het eten nog fijn een paar uurtjes mee gaan zitten!

***


Een gezellige dag verder gewenst
 vanuit 
 mijn ver-HIP-te Huisje Zondagssteek!


***


Jeanneke

*


3 opmerkingen:

  1. Wat heb jij veel gedaan! lekker gevoel geeft dat ook. Wat was het mooi vanochtend, je hebt helemaal gelijk. Prachtige lucht met schitterende windveren en ook mooi wolkenpartijen. Je fleurt er helemaal van op! Succes met de kilometers. Ik zag je naam voorbij komen op de site van MeanQueen. Hardstikke leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk, uien-soep en hachee, gerechten wat echt voor deze tijd lekker zijn!
    Je bent al aardig sportief bezig, met zoveel km's in je benen.
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi huisje heb jij! En die op die mooie amarillus ben ik verlieft.
    Mij lijkt het boek van Luna Zegers wel mooi om te lezen, eens kijken of mijn bibliotheek het ook heeft.
    Het was inderdaad lekker weer om even ertussen uit te gaan, dat hebben wij ook gedaan, lees het maar op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen