donderdag 6 oktober 2016

De gaskraan moet dicht...

...in Huize Zondagssteek.

Vanmorgen was ik weer eens dubbel blij met mijn papieren krant, 
die altijd tegelijk met het aflopen van mijn wekker op de mat valt: 
06:00 uur, lekker vroeg dus.

Ik begin de dag het liefst met een tijdje van bezinning op de dag die voor mij ligt,
om daarna de krant open te slaan voor het landelijk- en wereld(schokkend) nieuws.

In de krant van vandaag, wederom zo Trouw bezorgd, trof ik / trof mij
onderstaand bericht:










***


Laat ik nou begin januari 2010 een fornuis van het linker type aangeschaft 
hebben.

De benodigde gegevens genoteerd, naar de website gegaan, nummers ingevoerd en...
ja hoor
...
raak!
Of zo je wilt:
mis!
...

 MOGELIJK ONTPLOFFINGSGEVAAR
in mijn eigenste Zondagssteek keuken.

De gaskraan meteen maar dichtgedraaid en zodra het 08:00 uur was 
o800 1908 gebeld.

Niet dat ik vreesde vanavond met kook-, braadpannen en al de Dokkumer lucht in geblazen te worden, na inmiddels toch al ruim zes en een half jaar dagelijks de pitten ontstoken te hebben, maar ja, voor de zekerheid en omdat het geadviseerd werd, ook om mezelf geen kool te stoven en zelf alles in de soep te laten lopen, deed ik, wat minister Kamp maar niet voor mekaar krijgt:
de gaskraan ging
d i c h t.

***


Waarom nu dit hele verhaal?
Om ieder, die geen krant maar wel mijn blog leest, te informeren.

Mocht in jouw keuken ook zo'n fornuis of gasstel staan, dan is het een koud kunstje en een kleine moeite om even het typeplaatje te controleren.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

***


Toen ik de dame van het servicenummer vroeg, hoe zij dachten iedereen met dergelijke kooktoestellen te bereiken, wanneer die geen krant lazen, kon zij daar geen antwoord op geven.
Dealers trekken hun klantenbestand met nota's van aankopen ook niet automatisch na, 
als zij al door de fabrikant op de hoogte worden gebracht;
wat in mijn geval met Expert in Dokkum dus ook nog niet het geval was.
Dat bleek, toen ik met de advertentie naar Expert ging, 
om ze van de kwestie op de hoogte te brengen.

Zij zouden vandaag nog op Facebook bericht doen.

En zo komt hopelijk dit niet onbelangrijke bericht daar waar het niet gemist moet worden.

***


Omdat nu voor mij koken op gas in de soep is gelopen en de monteur ( pas ) 
aanstaande zaterdag tussen 12:00 en 18:00 uur het euvel komt verhelpen,
ga ik tot dan op de elektrieke toer;
mijn oven is namelijk elektrisch.

Da's een dikke bof, zonder gevaar voor een grote plof.

***


Een fijne dag verder gewenst, 
vooral ook smakelijk eten,
en
graag tot ziens!


Jeanneke

*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten