vrijdag 16 oktober 2015

Kijkmiddag...

...op de school van Poppedijn / Loni Marije.
Gisteren.
Ze had me eerder deze week al opgebeld, om te vragen of ik wilde komen.

Tuurlijk wijffie,
als het even kan en ik ben een beetje beter, komt Oma kijken.

De ergste kou was gisteren uit het Zondagssteek lijf vertrokken, 
dus ik E-fietste naar Oosternijkerk.
En Oom J. ging mee.

Het was énig!

Haar klas, groep 2, had gewerkt met het thema
ruimtevaart  -  raket:





















 r
rrr
rrrrr





Kan me niet herinneren dat ik, of een van mijn mede kleuters,
vijfenvijftig jaar geleden in de Montessori kleuterklas 
van Juffrouw Jet in Gorinchem,
bij de letter r aan rookbom dacht!

Tegenwoordig, tot gisteren toe,
 was het trouwens ook nog niet in mijn hoofd opgekomen.

En ropta boys is de naam van de plaatselijke  voetbalclub,
waarvan blijkbaar wel wat ronkende F-jes hier in de klas zitten.

Er wordt duidelijk niet alleen op zaterdag aan voetbal gedacht...

***


Ook was er nog een schattig mooie herfsttafel  bij elkaar gesprokkeld 
met kleuterknip- en plakwerk, waar ik altijd weer natte ogen van krijg.


Hoe het ook zij,
een versje hoort erbij:


***


Zo pakken ze dat aan op school...


en het werkt...



echt!

***


Hier wordt dit mens nou zo blij van.

En ook van het vooruitzicht morgen mijn oudste zoon
te kunnen gaan bezoeken.

*

Een fijne avond gewenst
en 
graag tot ziens!


Jeanneke

*


8 opmerkingen:

  1. Oh wat leuk en wat ontroerend. Dat spinnetjesversje is ook om te zoenen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kijkmiddag is dat geweest. Dat versje heb ik ook al vele kinderen geleerd. Altijd weer leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat toch weer geweldig als ik dit lees. Heb mijn eigen kinderen al weer groot, dus dan smelt ik als ik dit lees. Geniet maar fijn van de jeugd want ze zijn zo weer een fase verder. Heel fijn weekend. Groetjes Rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die kijkmiddagen, wat ontzettend leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar kon ik ook zo van genieten toen de kleinkinderen klein waren.
    Geniet er van want ze zijn zo groot.
    Fijn dat je bij je zoon op bezoek gaat, ik dank aan je.
    Goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. This post made me smile. What a lovely way to learn and grow.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk die Herst tafel daar kan ik echt van genieten wat die kinderen allemaal doen.Groeten Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  8. What a dear story. The children of today are so articulate, it is wonderful. Glad you are feeling better.

    BeantwoordenVerwijderen