maandag 3 november 2014

Vrijdagochtend, even over negenen...

...op de fiets, onderweg om Poppedijn op te halen.
Boven Dokkum, in de mist.

Zo prachtig.



Anderhalf uur later, op de terugweg, was de mist bijna opgetrokken
 en de zon probeerde door te breken.


Ik heb niet alleen Poppedijn opgehaald, maar ook mijn hart!

*

Nog weer een eindje verderop, net voor Dokkum, 
kochten we twee pompoenen en
deden de twee euro's in de vliegopening van het houten vogelhuisje.

Zo gaat dat hier, kopen langs de weg
 :>)


Ik maakte er een heerlijke, hartige herfstsoep van.

*


Toen  was het zaterdag plotsklaps oerend-hart-in-actie-dag, 
waardoor van de gemaakte plannen verder niet veel meer terechtkwam.

De gemaakte soep smaakte me na alle consternatie 
geweldig goed; 
een echte hartversterker!

*

Zondag naar hartelust zitten borduren.
De Randjes bijgewerkt...




***


Als ik genoeg heb van het geprik,
kruip ik met een boek uit de bieb op de bank, of in bed.

Puur om de titel kon ik dit boek niet laten staan,
maar bij nader inzien blijkt het ook nog echt een boek naar mijn hart.



***



Heel hartelijk dank voor jullie reacties!

Met alle lieve woorden en goede wensen hebben jullie mij 
een groot warm hart onder de riem gestoken.

Ik hoop spoedig met een gerust hart mijn oude, 
of misschien beter een nieuw, 
ritme op te pakken.

*

Een goed begin van de week gewenst en graag tot ziens!


Jeanneke

*

11 opmerkingen:

  1. Je hebt niet alleen Poppedijn opgehaald maar ook je hart...en dat begrijp ik ZO goed..Fijne Maandag..!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat het weer goed gaat met je hart. Een goede week toegewenst.

    Groetjes, Mirjam Hesseling

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful Dokkum, it does the heart good.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. This is the day that the Lord has made, I will rejoice and be glad in it. May your week bring much to rejoice in, my friend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige Poppedijn! Het boek lijkt me ook wel wat...ga ik reserveren bij de bieb,
    groetjes
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen