zondag 30 november 2014

De gelaarsde schat...

...dat was Poppedijn afgelopen vrijdag, 
toen ze met de OJEES ( Oma J. en Oom J. )
mee mocht op reis, met de bus en de trein naar Nunspeet,
voor de verjaardag van haar tante.

Bij haar mooie jurk wilde ze het allerliefst haar 
spiksplinternieuwe laarzen aan...

Zó opgedoft zat zij prinsesheerlijk op haar Arriva troon in lijn 50:


aan het begin van wat een fantastisch, feestelijk dagje uit zou worden.

De nichtjes Poppedijn en Schattebout vlogen elkaar op station Nunspeet met 
stralende snoetjes in de armen.

Geen kind aan ze gehad de hele verdere dag.
Allerliefst... Onbetaalbaar...
Niet te filmen... 
Heb daar dus ook geen foto van.

***


De laatste dagen van afgelopen week heb ik
de Spaghetti Quilts op de machine doorgestikt en afgebiesd.
Die zijn klaar, maar nog niet op de kiek gezet. 

Wel kan ik alvast foto's laten zien van andere projectjes, 
die uit de kast en van de stapel zijn gekomen, 
om definitief de puntjes op de quilt i gezet te krijgen.

Dit zijn de laatste quiltwerkjes, die ik voor zover het ging
nog met de hand heb doorgepit.

Een panel, dat ik al een jaar of zes geleden had gekregen van een zus.
Precies zo'n zelfde zag ik op een Quilt Fair in Perth ( Australië ) hangen,
 toen ik daar vijf jaar geleden was.

Biesje, tunneltje, stokje...
Klaar en hangen maar.




*

Dit maakte ik van een Mini Charmpack.
Enkelvoudig diagonaal doorgepit;
aan het maken van ruitjes kwam ik niet meer toe,
maar het is evengoed leuk geworden.


***


Nog even een lekker bakkie T en dan op tijd
kiezen op elkaar en keveren.

Een fijne avond verder nog en graag tot ziens!


Jeanneke

*

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuke quiltjes, weer 2 projecten klaar.
    Je gaat als een trein, ze zijn leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Enig he die kleinkinderen bij elkaar en lief zoals ze daar zit met haar laarsjes aan.
    Heerlijk gevoel weer een paar affo's!
    Succes en pas goed op jezelf!
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik reis ook vaak met Arriva lijn 50 ( aan de andere kant van het land ), maar die mooie laarsjes ben ik nog niet tegen gekomen! Leuk om te lezen dat ze naar haar zin heeft gehad. En de volwassen ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk om weer wat af te ronden. Heerlijk toch om die twee dametjes zo te zien genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pink boots! It doesn't get any better than that!

    BeantwoordenVerwijderen