vrijdag 21 november 2014

1-2-3-Dubbel-Top!

Welkom!


Jansje belde mij gistermiddag om bij half één op met de vraag,
of ik haar wilde helpen met het dubbelen van een quilt.

*
Zoals inmiddels wel redelijk bekend zal zijn, 
ben ik niet afkerig van een partijtje dubbelen in een kortstondige latrelatie,
waarvoor ik overigens niet de geringste aandrang voel tot het maken van 
X-Q-SES.

Dat daargelaten.

*

Om een lang verhaal en de latrelatie kort te maken:
om 14:00 begonnen we met de eerste van een serie van drie te dubbelen quilts,


die na anderhalf uur strak in de rijgsteken hing:


*

De tweede was van een XXL fleurig en oppeppend gehalte,
wat onze rijgnaalden, na een bakkie koffie met taai taai,
 in vliegende vaart door de drie lagen deed sjezen,


met om 17:00 uur dit strakke resultaat:


Het kunstlicht doet de kleuren van de Dahlia geen recht,
dat zie je, maar de 'dubbele boterham' was wèl af.
Klaar voor verdere ver/afwerking.

*

Jans ging naar huis, even verderop in Dokkum, om te eten, 
en zou dan terugkomen voor
de afronding van het dag-trio.

Om 18:45 uur begonnen, hadden we om 20:15 uur het toppunt van deze
optische illusie bereikt:


De daglichtlamp werd ingeschakeld, om tot een beetje knappe kleurweergave te komen.

***


Gistermorgen heb ik nog kans gezien mijn borduur-en-geef-door-merklap
de afmaker te bezorgen, door het jaartal toe te voegen op de open plekken
die ik daar uitgerekend geschikt voor vond.


***


Zo...
en dan wordt het nu de hoogste tijd om de stofzuiger 
door stofkeet Zondagssteek te slingeren.
Dat ge-lat van gisteren heeft het nodige stof doen opwaaien...

*

Daarna wil ik echt even op de fiets weg,



want het is hier een stralend mooie dag 
en die moet ik uitbuiten.
Zal mijn hoofd, hart en handen goed doen
:>)

***


Een fijne dag verder en graag tot ziens!

Jeanneke

*

9 opmerkingen:

  1. Daar word je toch vrolijk van - hard gewerkt hoor! Nu even genieten van het mooie weer, ik ben ook al even een rondje om gegaan. Dat zonnetje geeft ook energie voor stofzuig- en andere huishoudelijke acties...

    prettige dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend handwerk allemaal
    Groetjes uit zweden een fijn weekeinden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amazing! (Basting is my least favorite part). Happy weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo dat lijkt wel een Nederlands record. Drie quilts op één dag.
    Dan mag je vandaag wel een rondje fietsen het is super mooi weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier ook een prachtige dag na een koude vorstnacht.
    Bedankt voor de tip van de bolletjesnaald-had al gezocht op internet.
    Tjonge jullie hebben flink je best gedaan op de 3 mooie quilts!Vooral de Dahliaquilt vind ik geweldig.
    Hoop dat je weer energie hebt opgedaan bij je fietsrondje.
    goed weekend
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toe maar, dat was hard werken! Hoop dat je genoten hebt van je fietsrondje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een productie, 3 quilts gelat, een prestatie. Ze zijn ook erg mooi.
    Hier was het ook een prachtige dag maar had een workshop dubbel foundation, van Heleen Pinkster.
    Erg leuk.
    Quiltgroeten Leon10

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje wat een vaart!! 3 quilts dubbelen en wat voor quilts, de een nog mooier dan de ander....genoeg quiltwerk voor je vriendin in deze donkere-dagen-vóór !
    En je FIETS!!! Zooooo leuk!
    groetjes
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen