zondag 10 augustus 2014

Het lag beslist niet...

... aan de locatie,

(Deze  foto is van voor de storm van 2013, die de boom links heeft geveld)
 .
mijn plek in de schuur,


of het uitzicht,


maar aan het slechte weer,


en dat is geen oeroude, oer Hollandse smoes,
dat de Zomermarkt op Ornea State in Paesens 
zich pas in de middag 
kon verheugen in de belangstelling van
 boeren, burgers en buitenlui, 
die buiten op de plaats, 
in het uiteindelijk toch nog doorgebroken zonnetje,
ook konden genieten van 
koek en (ver)zopie
een drankje en zelfgemaakt lekkers uit de Ornea keuken.

***



Het was een gezellige dag, die mij een leuk verzetje, 
maar  jammer genoeg geen noemenswaardige omzet heeft gebracht;
ik heb mijn staangeld van € 5,- er precies uitgehaald.

De hele Zondagssteek bubs 
-
1 Fries speenbandje
+
 1 baby speelkubus-met-belletje-erin
=
 tot nader order mee terug gegaan naar huis.

En dat levert op:
 Voldoende Voorraad.

***



Vandaag neem ik de tijd
 en garen in mijn kleuren 
om fijn te werken aan 
het

*

Vanavond bind ik mijn schort voor
en serveer ik,
 thuis bereid:

Mosselen

Friet

en

 Salade

Wat zal dat lekker geuren!

***



Fijne zondag en graag tot ziens!


Jeanneke

*


4 opmerkingen:

  1. Ach, wat jammer. Hier verregent ook menige brocante op dit moment. Niet getreurd, voor de volgende markt hoef je niet te stressen, voorraad genoeg......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer, dat de regen roet in het eten gooide.
    Hier heeft het nauwelijks geregend. Sneu dat je weinig verkocht hebt maar volgende keer beter.
    Fijne zondag en eet smakelijk vanavond. Zal wel lukken denk ik.
    Quiltgroeten Leon10

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello Jeanneke, A shame the rain came and it keeps the people away. Next time the barn day will be better. Looks lovely to see.Happy Sunday with lovely food.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ik vind dat je verlies heel erg moeder verwerkt!!
    Mijn speldenkussen is precies perfect gearriveerd en hij staat al op tafel te pronken zodat al mijn gasten kunnen zien dat ik een Echte grunningse ben.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen