vrijdag 21 maart 2014

Had iemand van jullie al opgemerkt, dat...




... in de Nederlandstalige uitgave van dit schitterende boek met 5500 quilt patronen
enige toch wel hinderlijke onvolkomenheden voorkomen?

Toen ik 'Mijn Geheim' in de quiltsteigers ging zetten, had ik behoefte aan een patroontje en ging dat hierin op mijn gemak op- en uitzoeken.

Prachtboek, alles heel duidelijk gerubriceerd en ieder hoofdstuk bovenaan de pagina's weergegeven, wat het zoeken vergemakkelijkt.

Maar blader je dan verder, dan is er vanaf het hoofdstuk Achthoeken, Ruiten en Achtpuntige Sterren op pagina 321 tot aan het Alfabet hoofdstuk op pagina 427 voor de diverse andere patronen hoofdstukken geen andere aanduiding bovenaan de pagina's,
dan die voor de Achthoeken, Ruiten en Achtpuntige Sterren.

Ook de openingspagina's van de betreffende hoofdstukken ontbreken.

Ik vind dat een tekortkoming en ook wel degelijk een hinderlijk gemis.
Daarover heb ik contact per e-mail opgenomen met uitgeverij Librero en mijn verhaal aan hen voorgelegd; dat ik het echt zonde vind in zo'n schitterend boek dergelijke manco's tegen te komen.

Bijna per kerende post ontving ik een reactie, 
waarin de dame met de voor quiltsters zo vertrouwde voornaam Ted 
mij volkomen gelijk gaf en mij bedankte voor mijn bericht.

Vanzelfsprekend mag ik er op rekenen, dat dit bij een volgende druk rechtgezet wordt.

Ook hoopte mevrouw Ted, dat ik niet teveel hinder zou ondervinden van het euvel.
Ach, hinder heb ik niet echt ondervonden, maar het is mij, 
door het gebrek aan tips op de openingspagina van de betreffende hoofdstukken, 
ook niet makkelijker gemaakt.
Het komt toch iets meer op je eigen gegok, gegoochel en gevogel aan, 
als je de patronen wilt vergroten.

Voor mijn eigen gemak heb ik de hoofdstukaanduidingen bovenaan de pagina's maar zelf aangepast, wat er zo uitziet:


***



Voor alle duidelijkheid wil ik nog even zeggen, dat ik niet heb geschreven, 
naar Librero en hier op mijn blog,
 om te reclameren, maar wel om reclame te maken voor dit in opzet fantastische boek!

***


Vandaag dus twee berichten.
Niet mijn gewoonte, maar om alles in één verhaal te persen, vond ik ook niet je dat.

Nu de keuken in voor gebakken krieltjes, broccoli en worteltjes en een kipschnitzel.
Zal vast wel weer smaken!

Groetjes en graag tot ziens!


Jeanneke

*

3 opmerkingen:

  1. Als niemand de fout meld bij de uitgeverij kunnen ze hun fouten ook nooit verbeteren. En voor een ieder die het boek al heeft kan er nu op letten.
    Had laatst ook een boek met 5500 patronen uit de bieb geleend. Weet niet of het hetzelfde was. Maar ik keek mijn ogen uit aan al die mooie blokken. Zat achterin het boek helaas geen vakje met extra tijd, of misschien dat een vorige leenster het er al stiekem uit gehaald had. We komen nu eenmaal altijd tijd tekort.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit boek ken ik niet-heb een ander:100 quiltblokken of zo.
    Heb je nu een tipje van de sluier opgelicht???
    Succes en nu maar wachten op de onthulling!
    Fijn dat je weer zin hebt om iets nieuws op poten te zetten.
    Succes en goed weekend
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik loop zo achter met blogjes, dat ik wel lees, maar even zo een fijn weekeinden toe wil wensen
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen