dinsdag 18 februari 2014

Wist ik veel...

...toen ik mijn Mijlpaaltje update publiceerde, afgelopen zondagochtend.

Al wat ik wist, was dat Zoon met de Gouden Handjes & 'vrouw-aan-de-haak' en Poppedijn en Heerlijk Ventje hadden afgesproken om een uur of half elf te komen voor koffie, limonade en taart, om mijn verjaardag bescheiden te vieren, omdat ik een grootse viering met kinderen en familie om gezondheidsredenen had afgeblazen.

Dochterlief & Echtgenoot met Schattebout en Hartendief uit Nunspeet zouden gauw een ander keertje komen...

... Wist ik veel...


Oudste Zoon had mij op mijn verjaardag getrakteerd op een lang, gezellig telefoongesprek en aangezien Jongste Zoon Huize Zondagssteek deelt met zijn moeder, had ik van al mijn lievelingen op de dag zelf iets gehoord.
En daar voelde ik mij gelukkig, rijk en echt jarig mee.


Wist ik veel...

...toen Zoon met de Gouden Handjes dus zondagmorgen om half elf voor de deur stond, was hij alleen en mijn verbaasde reactie was:
"Waar zijn Martine en de kinderen?"


Wist ik veel...

...dat daar ineens, stiekem door de achterdeur, de complete gezinnen uit Oosternijkerk en Nunspeet binnen kwamen lopen!

Nou ja, wat kon ik anders doen dan snotteren, zoenen en jubelen?


Wist ik veel...

...dat zij dat onder elkaar hadden bekokstoofd!



En dat niet alleen...

Ze brachten bloemen mee



*


  Nine en Loni Marije kleurden (voor) mijn dag


In '85 is mijn dochter geboren; leuke bijkomstigheid op de poef




*


Dochter Loni had een prachtige, verrukkelijke taart gecreëerd





*


Schoondochter haakte een mooi kleedje met bijpassende onderzetters




en deze heerlijk warme colsjaal


*



En dat was nòg niet alles!


Wist ik veel...

...dat de afdeling Nunspeet haar aandeel in de catering zou leveren met belegde broodjes, 
terwijl de culinaire bijdrage uit Oosternijkerk zou bestaan uit een pan tomatensoep en een pan champignonsoep.

Ik hoefde níéts te doen!

Jongste Zoon zorgde voor de koffie en het drinken voor het peutergrut en ik...
... ik mocht lieve kleine Tijn zijn drinken geven.

Is er een mooier 'PROOST' denkbaar?

***



Op een van de foto's hierboven kun je zien, dat ik ongelooflijk verwend ben met post.
 En daar kan ik nog aan toevoegen, dat de telefoon hevig gerinkeld heeft, tot uit Australië toe,
 en dat mijn mailbox ook lekker vol liep met veel liefs en gelukwensen.

Jullie en alles met elkaar hebben mijn verjaardag dit jaar tot een levensgrote mijlpaal gemaakt.
Dank-dank-dankjewel!

***



Nu ga ik een bakkie voor mezelf inschenken met daarbij het laatste puntje van Loni's taart.

Het is een daverend mooie dinsdag hier in Dokkum.
Ik wens jullie een even mooie dag toe en graag tot ziens!


Jeanneke

*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten