maandag 6 januari 2014

Zondags Randgebeuren

Welkom!


De eerste drie randjes staan erop.
Zoals met mezelf afgesproken gisteren gedaan. 
En wat vind ik het leuk om te doen, 
maar wat wordt het petieterig. 
Wel heel mooi, zo op die fijne aïda.


***



In Huize Zondagssteek was het gisteren genieten van een gevarieerd randgebeuren,
want deze quilt werd gedubbeld, 
 kreeg zijn voering, randen en bies aangezet en
Retteketet... 
hij kan ook op het logeerbed!


De hoeken netjes in verstek


Een leuk nopje voor de bies.
De stof voor randen en bies kocht ik afgelopen zaterdag bij Jellie.


Er werd deze keer thuis op de eetkamertafel ge-lat.


Seersucker voor de voering.
 Lag al zes jaar in de kast, maar ach,
dat eet geen brood,
 het bederft niet 
en wie wat bewaart, die heeft wat :>)


Ik knoopte de quilt in de kruispuntjes, 
om de 10 centimeter
met wit Perlé garen.



Nu alleen nog een Siggy label maken.

***



Vandaag is het Driekoningen,
de hoogste tijd om alle kerstspullen op te ruimen, 
dus het komt precies mooi uit,
dat de Retteketet kerstquilt nu ook af is.


Een fijne dag gewenst en graag tot ziens!


Jeanneke

*

12 opmerkingen:

  1. Nou, wat ja mooi allemaal, je randjes, je retteketet op het logeerbed!!!
    Mooie kleurtjes hoor, lekker fris. Jij boduurt dus ook op Aida. Ik had dat nog nooit gedaan maar het is leuk hoor.
    Fijne dag
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het randgebeuren mooi en wat is je Retteketet leuk geworden en de randen zo mooi in verstek. Wat zie je toch altijd weer kans om er iets moois van te maken. De randen in verstek mag je mij ook leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een mooie quilt klaar. Ik maak de borders tegenwoordig ook in verstek, is zoveel mooier.
    Borduren doe ik eigenlijk niet meer, dat deed ik vroeger ook altijd op aïda, in navolging van mijn moeder. Kantklossen is ook een van mijn hobby"s geweest. Tegenwoordig is het quilten dat blijft het leukst.
    Quiltgroetjes Leontien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk die randjes. Wat is je quilt mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is je quilt mooi geworden.De randjes ook al klaar,dat kan ik niet zeggen helaas.Mijn ogen hebben te lijden van de medicijnen,ik ga het nu op grofferstof proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel succes met de randjes. Wat een fleurige quilt is dat geworden.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Succes met de randjes. Het ziet er erg mooi uit.
    Je quilt is erg fleurig. Heerlijk om weer iets afgewerkt te hebben.
    Groetjes en alle goeds voor het nieuwe jaar'
    Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Another beautiful quilt by Jeanneke! Love it.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je eerste affo. Die kan vast van je lijst af. Leuke vrolijke quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi en ontzettend vrolijk vind ik je quilt worden.
    Daar slaap en droom je volgens mij extra intens in kleuren in/onder.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoe je het allemaal toch doet... Leuk die randjes en je quilt; GEWELDIG!!
    Liefs,
    Stella

    BeantwoordenVerwijderen