vrijdag 2 augustus 2013

Een Prachtdag in Paesens - In Poerbêste dei in Paezens - A Perfect day in Paesens


Welkom!
~~~~~
Welcome!
Since it is too hot today for me to offer you a decent English translation,  I hope you don't mind using Google Translate's help.


Wat was het gezellig, mooi en stralend, gisteren op Ornea State in Paesens! 
De locatie, de Zomermarktkraamhouders en hun waar, de organisatie, het weer...
Poerbêst!
(da's Fries voor puik, bijzonder goed)

Het weer was stralend, zonnig en heet, met het gevolg, dat ik me vandaag een soortement gestoofde kreeft voel, wat mij op zijn beurt weer belet, nu het nog weer heter is dan gisteren en ik van mijn graat val terwijl mijn vet smelt, om hier een met foto's verluchtigd samenhangend verhaal uit de toetsen van mijn laptop te rammelen, laat staan dat ik kans zie een Engelse vertaling te leveren.

Hier komen wat foto's.
Kijk en geniet mee van een drukbezochte prachtdag:





























Op dit prachtig plekje annex sudderpit zat Mevrouw Zondagssteek aan en van de kook te raken.



Dit sjieke setje is van edelsmid Else, bij wie je op de vlakte ook van harte welkom bent voor ander moois en heerlijks.

***


Lieneke en Ernst, heel hartelijk dank voor de fantastische dag op jullie 
'bjusterbaarlik moaie hiem'!

***



En nu als een speer weer de tuin in, onder de parasol, de voeten in een teil water :>)
en nog fijn een paar toertjes haken aan mijn regenboogdeken, voordat ik mij in de keuken waag voor een grote, goedgevulde, groene salade, met gestoomde nieuwe Doré aardappelen, die ik onlangs op een van mijn fietstochten bij de boer in Engwierum kocht.
Hè, wat zal dat weer smaken.

Een fijne, lange, luie zomeravond gewenst.

Groetjes!


Jeanneke

*

9 opmerkingen:

  1. Je durft met de warmte. Het ziet er wel gezellig uit. Eet smakelijk.
    Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een zalige markt! Ik vond het gisteren al te heet voor wat dan ook, om maar niet te spreken van vandaag, dapper dat jullie het prachtige weer hebben doorstaan en wat hadden jullie een mooie locatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om "Paesens" in de titel van een logje te zien. Als kind ben ik wel eens bij Paesens en Moddergat geweest. Voor mijn gevoel zijn die 2 ook onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Goede herinneringen zijn dat :-).
    Voor een marktdag idd wel warm maar jullie zaten daar wel mooi!
    Groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. It looks like there was much to look at and purchase and what a beautiful day you had - even if it was a bit hot.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het was gisteren dan ook wel erg warm.
    Heb je nog een beetje goede zaken gedaan of viel de opkomst een beetje tegen?
    [veel mensen bleven graag in de schaduw gisteren]
    Leuk je stringquilt daar te zien liggen, zo vrolijk met al die kleurtjes.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. jeetje wat zal je het heet gehad hebben. OOk wat verkocht?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi,
    Wat had je een leuke kraam! Bedankt voor het verslagje met de mooie foto's. Kon ik ook nog even meegenieten.
    tot kijk. xneele

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb aan je gedacht met die hitte, nu maar even in de rust.Heb je veel verkocht en veel mensen aan het quilten gekregen.
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lef met die hitte, ik ben de hele dag binnen gebleven.
    Ik hoop dat je leuk verkocht hebt en een hele leuke dag gehad hebt.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen